تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۱/۲۲ - ۱۶:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 186039

فیلم «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی تا چند روز دیگر روی پرده سینماها می‌رود.

به گزارش سینماسینما، شورای صنفی نمایش اعلام کرد که در جلسه فوق‌العاده این شورا مصوب شد، فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی با پخش «شایسته فیلم» در گروه آزاد به ترکیب اکران عید فطر اضافه شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد که صاحبان فیلم‌های ترکیب عید فطر که شامل« آهنگ دونفره»، «دسته دختران»، «سه کام حبس»، «باباسیبیلو» و «جنگ جهانی سوم» هستند، مجاز خواهند بود تا اکران فیلم خود از روز شنبه ۲۶ فروردین‌ماه در سینماهای سراسر کشور آغاز کنند.

فیلم «جنگ جهانی سوم»، ششمین فیلم بلند هومن سیدی پس از «آفریقا»، «سیزده»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «خشم و هیاهو» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» است که سال گذشته در بخش افق‌های هفتاد ونهمین جشنواره فیلم ونیز رونمایی شد و توانست دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (محسن تنابنده) را کسب کند.

فیلم روایت «شکیب» یک کارگر روز مزد بی خانمان است که هرگز نتوانسته با از دست دادن همسر و پسرش در زلزله سال‌ها پیش کنار بیاید. در طی چند سال گذشته، او با یک زن کر و لال، به نام لادن رابطه برقرار کرده است.

فیلم «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی سال گذشته جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (محسن تنابنده) بخش افق‌های ونیز را به خود اختصاص داد. همچنین در سی و پنجمین جشنواره فیلم توکیو در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی حضور داشت و جایزه ویژه هیات داوران را گرفت.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها