تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۱:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 131965

جوایز سزار فرانسه در میان اعتراضات گروه‌های فمینیستی سه جایزه از جمله بهترین کارگردانی خود را به «رومن پولانسکی» برای فیلم «یک افسر و یک جاسوس» داد.

به گزارش سینماسینما به نقل از ددلاین،برگزیدگان مراسم چهل و پنجمین دوره جوایز سینمایی سزار موسوم به اسکار سینمای فرانسه در حالی اعلام شد که فیلم «بینوایان» ساخته «لاج لی» برنده جایزه بهترین فیلم شد و «رومن پولانسکی» که حضورش در جوایز امسال و نامزدی در ۱۲ شاخه اعتراضات گسترده‌ای را به همراه داشت نیز در نهایت با فیلمش «یک افسر و یک جاسوس» برنده سه جایزه از جمله بهترین کارگردانی شد.

تعدادی از گروه‌های طرفدار حقوق زنان پیش از آغاز مراسم جلوی سالن «Salle Pleyel» محل برگزاری مراسم اعطای جوایز سزار تجمع کرده بودند و در نهایت با اعلام برنده شدن «پولانسکی» در شاخه بهترین کارگردانی تعدادی از حاضرین نیز سالن برگزاری مراسم را به نشانه اعتراض ترک کردند.
اعتراضات بیرون از سالن برگزاری جوایز سزار ۲۰۲۰

«پولانسکی» که پیش از این اعلام کرده بود به دلیل نگرانی از واکنش فعالان فمینیستی در مراسم این جایزه شرکت نخواهد کرد، علاوه بر جایزه بهترین کارگرانی، جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را همراه با «رابرت هریس» برای نگارش فیلمنامه «یک افسر و یک جاسوس» کسب کرد و این فیلم در شاخه بهترین طراحی لباس نیز برنده شد.

«آلن گلدمن» تهیه‌کننده فیلم «یک افسر و یک جاسوس» و «ژان دوژاردین» بازیگر اصلی فیلم نیز از حضور در مراسم اعطای جوایز سزار فرانسه انصراف داده بودند.

«پولانسکی» در سال ۱۹۹۷ به تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله در آمریکا متهم شد، اما پیش از آغاز دوران محکومیت، به فرانسه گریخت و از آن زمان تا کنون دولت آمریکا در تلاش برای استرداد اوست. چندی پیش تمامی اعضای هیئت نظارت بر آکادمی «‌سزار» اعلام کردند به دلیل انتقادهای واردشده به این جایزه سینمایی برای نامزد کردن فیلم «پولانسکی» در ۱۲ شاخه، استعفا خواهند کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها