تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۲۲:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 187409

با دعوت رسمی پنجاه و هفتمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری و فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم جهان)، حامد سلیمان‌زاده، فیلمساز، منتقد و پژوهشگر بین‌المللی سینمای ایران، روی صندلی داوری جایزه فیپرشی جشنواره کارلووی واری خواهد نشست.
به گزارش سینماسینما، سلیمان‌زاده هم اکنون ساکن برلین آلمان است و به عنوان پژوهشگر و مدرس با دانشگاه هنرهای برلین (UdK Berlin) همکاری دارد. او داوری جشنواره‌های معتبر و مهم سینمای جهان از جمله مراسم گلدن گلوب (بخش سینما و آثار تلویزیونی)، جشنواره کن فرانسه، جشنواره برلین آلمان، جشنواره گوتنبرگ سوئد، جشنواره استانبول ترکیه و … را در پرونده دارد.
همکاران او در بخش داوری جایزه فیپرشی منتقدان برجسته‌ای همچون انگین ارتان از ترکیه، یان استورو از نروژ، یانا بباروا از جمهوری چک، کرایس هاوارد از استرالیا و ماکس الیور بورگ از سوئیس هستند.
جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری مهم‌ترین جشنواره سینمایی اروپای مرکزی و شرقی به شمار می‌رود و هر ساله در ماه ژوئن در شهر کارلووی واری در شمال غربی جمهوری چک با حضور بیش از ۲۰۰ فیلم از سراسر جهان برگزار می‌شود. پنجاه و هفتمین دوره این جشنواره از تاریخ ۳۰ ژوئن تا ۸ جولای ۲۰۲۳ میلادی ( ۹ تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ خورشیدی) برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که در دوره‌های پیشین این جشنواره چهره‌های نام آشنایی همچون لیلا حاتمی، نیکی کریمی و … به عنوان داور بخش اصلی جشنواره حاضر بوده‌اند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها