تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۲/۰۹ - ۰۸:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 12577

غلامعلی حدادعادل معتقد است راه زنده‌یاد فرج الله سلحشور در عرصه هنر انقلابی و دینی بی‌رهرو نمی‌ماند و جوانان زیادی راه او را دنبال خواهند کرد.

به گزارش سینماسینما غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که امرز ۹ اسفند ماه در مراسم خاکسپاری فرج الله سلحشور حضور داشت گفت: زنده یاد سلحشور در زمره سینماگرانی بود که با تعهد به انقلاب اسلامی، سینما را در خدمت مفاهیم دینی و مذهبی قرار داد. آثار ماندگار او از قبل انقلاب اسلامی تا کنون نشان می دهد خط مشی او و پیاده کردن آن در عرصه هنر وی را به یک فیلمساز تاثیرگذار انقلابی تبدیل کرده است.

وی افزود: نمی‌دانم از جنس این هنرمند چند فیلمساز دیگر داریم اما راه این بزرگان بی رهرو نمی ماند و قطعا عده زیادتری در این راه قدم خواهند گذاشت و من به آینده خوش‌بینم. نسل های آینده کشور را نباید دست کم گرفت. سلحشور برای خیلی از جوانان الگوی تاثیرگذار بود و باید منتظر ماند و دید حاصل تلاش این جوانان در ادامه مسیر اعتقادات‌شان چگونه خواهد بود.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهار کرد: سلحشور هیچگاه جدا از جهان بینی خود حرکت نکرد و اگر به فساد سینما و غرب زدگی واکنش نشان داد به این خاطر بود که کاملا به مفاهیم قرآنی و اسلامی مسلط بود و این تسلط را در کارهای فاخرش شاهد بودیم. سریال «یوسف پیامبر» زمانی که روی آنتن رفت به دلیل زیبایی قصه و تصویر، افراد بسیاری با آن ارتباط برقرار کردند و به اشارات ریز قرآنی آن پی بردند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: وقتی این مجموعه در کشورهای دیگر پخش شد تاثیرش دقیقا به همان اندازه بود که ما در کشورمان دیدیم. یک بار با خود آقای سلحشور صحبت می کردم و می گفت بعد از پخش این سریال در تاجیکستان خانواده هایی بودند که بعدها نام فرزندشان را یوسف می گذاشتند. برای این هنرمند ارزشی طلب مغفرت می کنم.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها