تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۱/۱۸ - ۰۰:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 14358

 

بادیگارد تبلیغات محیطی فیلم «بادیگارد» ابراهیم حاتمی‌کیا که این روزها روی پرده است، با اتفاق عجیب و سوال برانگیزی روبرو شده. در هیچ‌کدام از پوستر و بیلبوردهای این فیلم بابک حمیدیان دیده نمی‌شود، آن هم در حالی که او یکی از بازیگران اصلی فیلم است. به گزارش سینما سینما ،البته خود حمیدیان به آی‌سینما می‌گوید به این موضوع اعتراضی ندارد و در دنیای سینما آموخته با فراز و فرودها کنار بیاید.

بابک حمیدیان که در کنار پرویز پرستویی از بازیگران اصلی فیلم «بادیگارد» به‌ حساب می‌آید، در هیچ یک از بیلبوردهای تبلیغاتی این فیلم حضور ندارد. اما نکته جالب‌تر در این میان، وجود بازیگران نقش‌های فرعی فیلم در پوسترهای شهری است. در چند بیلبورد تبلیغاتی «بادیگارد» بازیگرانی چون پدرام شریفی، امیر آقایی، فرهاد قائمیان و حتی دیبا زاهدی هم دیده می‌شود اما بابک حمیدیان در هیچ‌کدام از آن‌ها نیست.

با توجه به این‌ موضوع، به سراغ حمیدیان رفتیم تا بپرسیم خود او به این موضوع توجه کرده است یا نه؟ که در پاسخ به آی‌سینما می‌گوید: «تا حدودی به چشمم آمده است. ولی چیزی که یاد گرفتم این است که سینما یک محصول بصری است و حتی اگر اسم در تیتراژ هم نباشد، بازیگر با نقش‌آفرینی‌اش در فیلم است که دیده می‌شود.»

حمیدیان در ادامه این اتفاق را احتمالا به سلیقه گرافیست مربوط می‌داند، با این‌حال وقتی از او می‌پرسیم نظرش درباره این‌که این اتفاق در تمام تبلیغات محیطی فیلم تکرار شده و حتی در سردر سینماها نیز تصویری از او دیده نمی‌شود چیست، پاسخ می‌دهد: «تنها کسی که می‌تواند به این موضوع پاسخ دهد، آقای حاتمی‌کیا هستند. البته این را هم بگویم که حرف‌های من به این معنی نیست که اعتراضی دارم. من هیچ اعتراضی به این موضوع ندارم.»

از سوی دیگر چندی پیش مصاحبه‌ای از این بازیگر درباره راضی نبودن او از تدوین فیلم «بادیگارد» منتشر شده بود که بلافاصله این گفته‌ها را رد کرد. حمیدیان همچنین با اشاره به این‌که حاتمی‌کیا از این ماجرا آزرده‌خاطر شده، گفته‌هایش را این‌طور اصلاح کرده بود: «من در این‌باره گفته بودم اگر بخواهم در خصوص این اثر صحبت کنم، دوست دارم از تدوینش بگویم.»

با این حساب، این شائبه پیش می‌آید که ممکن است غیبت او در تبلیغات به دلیل حرف‌های نقل شده از او درباره تدوین فیلم «بادیگارد» باشد. او در این زمینه پاسخ می‌دهد: «من به آقای حاتمی‌کیا پیامک هم دادم و حرف‌هایم در این‌باره را نیز اصلاح کردم و جمله من به این معنی نبود که الزاما از تدوین راضی هستم یا ناراضی.»

البته بازیگر فیلم «شکاف»، سال‌های اخیر سینما را نیز سال‌های پرحاشیه‌ای می‌داند: «به نظر می‌رسد که ما تاب و تحمل هم را نداریم، اما با این حال من تلاش می‌کنم با همه رفیق باشم حتی اگر اسمم در پوستر و تیتراژ نباشد.»

نکته جالب دیگری که در این میان وجود دارد این ست که «بادیگارد» تنها تجربه همکاری حمیدیان با حاتمی‌کیا نیست و این دو پیش از این در «چ» نیز همکاری داشته‌اند. اما در تجربه قبلی آن‌ها ماجرا کاملا فرق می‌کرد؛ با وجود این‌که حمیدیان در «چ» نیز در نقش شهید اصغر وصالی و یکی از نقش‌های مکمل بازی می‌کرد. حضور فعالی در تبلیغات شهری این فیلم داشت و گاهی حتی شخصیت اصلی پوستر این فیلم را به خود اختصاص می‌داد. خود او در این‌باره می‌گوید: «من یاد گرفته‌ام در دنیای سینما با این فراز و فرودها کنار بیایم، چه آن اتفاقی که در «چ» افتاد و چه اتفاقی که این‌جا افتاده است.»

در ادامه این گفت و گو، از حمیدیان که به تازگی بازی در سریال طنز «بیمار استاندارد» را نیز تجربه کرده، درباره بازخوردهای این نقش می‌پرسیم که می‌گوید: «در واقع چون خیلی در فضای مجازی رفت و آمد ندارم، با بازخوردهای این سریال به صورت مستقیم مواجه نشده‌ام. البته حضورم در این سریال هم به دلیل تجربه سریال طنز نبوده است، بلکه علاقه شخصی‌ام به سعید آقاخانی، بهرام توکلی و مسعود ردایی و همین‌طور هم‌بازی‌هایم باعث این همکاری شده است.» البته حمیدیان نقشش در این سریال را چندان طنازانه نمی‌داند، بلکه معتقد است بیشتر در موقعیت طنز قرار داشته است.

البته او به موارد اندکی که به صورت حضوری درباره این نقش اظهار نظر کرده‌اند نیز اشاره می‌کند و در این‌باره می‌گوید: «البته به مواردی هم برخورده‌ام، مثلا نگهبانی در شمال ایران، که به نظر چندان متوجه روایت نشده بود -چون اصولا روایت آشنایی نیست- به من گفت در شان شما نبود که در این نقش بازی کنی. از آن‌طرف هم شخص دیگری به من برای قالب‌شکنی تبریک گفت. به نظرم این اظهار نظرها در فضای واقعی با اهمیت تر است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها