تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۰۷ - ۱۳:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 19012

کمال تبریزی که در سال‌های مختلف در شب سوم احیای شب‌های قدر با کاروان سینماگران عازم مشهد می‌شود، امسال در آستانه‌ی این سفر از احوالات این سفر نوشت.

به گزارش سینماسینما، این کارگردان سینما در پاسخ به سوال ایسنا درباره‌ی حس و حال‌اش درباره‌ی سفر زیارتی سینماگران به مشهد همزمان با سومین شب قدر نوشت: «من اسم این سفر را سفر حال می‌گذارم، چون در لحظه حال، گروهی از هنرمندان که در وضعیت متفاوتی قرار دارند باهم یکدل می‌شوند و منهای حالی که هرکدام در خلوت خود دارند نیز به احوالاتی نزدیک و مشابه می‌رسند و وحدتی مثال زدنی بین ما شکل می‌گیرد و عزیمتی ایجاد می‌شود که هنر سینما در همه حال به آن نیازمند است.

شاید اگر بشود ترکیب افراد را به نحوی مرتب کرد که سلایق مقابل در کنار هم قرار گیرند، تمرین خوبی برای پذیرش احوال متفاوت باشد حالی که همه در هر موقعیتی به آن نیازمندیم.

سفر هرساله شب قدر که امیدوارم همواره برقرار باشد قدر و منزلتی برای سینما و سینماگران دارد که ضرورت تاثیر آن در احوالات تک تک ما انکارناپذیر است و بستری جدی و موثر برای همدلی در فهم تفاوت‌های لازم در میان ماست. سفر حال، سفر ممتازی است که از نیاز فطری ما سرچشمه گرفته است و باهم بودن را به ما می‌آموزد. امری که سینمای ما همیشه و در هرحالی به آن نیاز مبرم دارد.»

کاروان سینماگران برای احیای سومین شب قدر فردا ۸ تیر ماه بعد از اذان ظهر راهی مشهد می‌شود.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها