تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۱۵:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 21731

همایون ارشادیارشادی توجه به سلامت را یکی از ارزش‌های مهم زندگی معرفی کرد که باید در اولویت‌های روزانه هر انسانی قرار گیرد.

به گزارش سینماسینما،  همایون ارشادی گفت: بدن سالم باارزش‌ترین نعمت خدا است، هر انسانی باید از این نعمت به‌درستی استفاده کند و قدر این نعمت را بداند. توجه به سلامتی و تندرستی یکی از ارزش‌های بسیار مهمی است که گاهی ناآگاهانه آن را نادیده می‌گیریم.

این بازیگر بین‌المللی، با اشاره به پیشرفت و ترقی جوامعی که به سلامتی‌شان اهمیت می‌دهند، اضافه کرد: عدم توجه به سلامتی ما را از رسیدن به اهداف و پیشرفت‌های روزافزون باز می‌دارد، امروزه در بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا مردم اهمیت زیادی به زندگی سالم می‌دهند، به این دلیل که رشد و ترقی جامعه و کشور خود را منوط به سلامتی خود می‌دانند.

ارشادی توجه به سلامتی را امری شخصی دانست و توضیح داد: زندگی سالم امری‌است که هر انسانی برای رسیدن به آن باید از خودش شروع کند، سبک زندگی خود را تغییر دهیم و عادات غلط‌‌‌‌مان را کنار بگذاریم. با این‌کار برای سلامتی خودمان تلاش کرده‌ایم.

بازیگر فیلم درخت گلابی ادامه داد: خصوصیات بدن انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است. پس هر انسانی باید برای داشتن یک بدن سالم، خصوصیات خودش را بشناسد و بداند باید برای سلامتی خود چه کارهایی انجام دهد.

ارشادی، در زندگی فردی‌ خودش سلامتی را بالاتر از ثروت و موقعیت اجتماعی قرار داده و در این زمینه تاکید کرد: بهتر است بدانیم که ثروت، آسایش، موفقیت‌های شغلی در برابر سلامتی جسمی و روحی ما ارزش کمتری دارد. پس برنامه‌های کاری خود را به گونه‌ای سازمان‌بندی کنیم که به سلامتی هم توجه شود.

بازیگر سینما و تلویزیون، سینما را رسانه‌ای کارآمد و اثرگذار معرفی کرد و گفت: یکی از رسانه‌هایی است که می‌تواند اهمیت سلامتی را به مردم یادآوری کند، سینما است. این مدیوم به افکار عمومی جهت می‌دهد و چه‌بهتر که این جهت‌دهی در زمینه اهمیت به سلامتی و زندگی سالم باشد. جشنواره فیلم سلامت می‌تواند به مردم یادآور شود که مثلا اگر فلان رفتار خود را کنار بگذارند، عمر طولانی‌تر و زندگی سالم‌تری خواهند داشت.

ارشادی افزود:  همه رسانه‌ها باید برای ترویج زندگی سالم تلاش کنند و اهمیت سلامتی و راه‌های مراقبت از آن را به مردم اطلاع‌رسانی کنند. سینما یکی از این رسانه‌ها است. روزنامه‌ها، تئاترها، رادیو و تلویزیون هم در این زمینه نقش موثری دارند.

این بازیگر تئاتر با اشاره به تئاتری که با موضوع سلامت کار کرده است گفت: ۳سال‌ پیش تئاتری کار کردم که به بیماری ایدز می‌پرداخت و استقبال خوبی از این تئاتر شد. با تجربه حضوری که در این نمایش داشتم می‌توانم بگویم هنرهای نمایشی ابزار خوب وتاثیرگذاری در زمینه سلامت محسوب می‌شود.

نخستین جشنواره فیلم سلامت ۱ تا ۵ شهریور به دبیری دکتر ابراهیم داروغه زاده برگزار خواهد شد.

علاقه مندان میتوانند با مراجعه به وب سایت www.honarsalamat.com  و یا کانال تلگرام    telegram.me/honarsalamat   اطلاعات بیشتری  دریافت کنند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها