تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۰۷:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 62794

رئیس جمهور در دفاع از گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: آقای صالحی اشراف خوبی هم به شرایط فرهنگی کشور و هم به شرایط حوزه و دانشگاه دارد.

به گزارش سینماسینما٬ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری که از صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه برای دفاع از وزرای پیشنهادی به مجلس رفته و هم اکنون نیز در صحن علنی در حال سخنرانی است، پیش از بیان نکاتی درباره «سیدعباس صالحی» گزینه پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از دو وزیر پیشین علی جنتی و سیدرضا صالحی امیری تقدیر کرد و سپس گفت: امروز هم آقای دکتر سیدعباس صالحی قرار است این مسئولیت را بر عهده بگیرند که ایشان، علاوه بر اینکه ما در همین دولت در خدمت ایشان هم بودیم، هم تحصیلکرده دانشگاه است و هم تحصیلکرده حوزه و اشراف خوبی هم به شرایط فرهنگی کشور و هم به شرایط حوزه و دانشگاه دارند.

وی افزود: من همانطور که قبل‌تر هم گفته‌ام، مسئله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ما بسیار مهم است و اهمیتش هم در این است که نباید بگذاریم سلیقه در کشور ما حاکم شود. یک جایی یک فردی سلیقه‌ای در مورد فعالیت‌های فرهنگی دارد، خُب سلیقه خودش برای خودش باشد اما وزرت فرهنگ و ارشاد اسلامیِ ما باید قانون را اجرا کند نه اینکه مطابق سلایق عمل کند.

رئیس جمهوری در همین خصوص خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وزارت ارشاد مسئولیتی در این باره ندارد، خُب مجلس این وظیفه را از آن بگیرد و بدهد به کسِ دیگری و تکلیف ما هم در این باره معلوم شود. اما وقتی وظیفه وزارت ارشاد است که برای فعالیت های فرهنگی و هنری مجوز صادر کند، به کتاب مجوز بدهد و غیره، باید شرایط لازم برای انجام این وظیفه برایش مهیا باشد؛ اگرنه، کار را به مداخله گران بسپارید که دیگر ما هم در این باره وظیفه‌ای نداشته باشیم.

روحانی، همچنین بر اهمیت پاسداشت تکثر و تنوع قومی و مذهبی در کشور، افزیش حضور فرهنگ و هنر کشور در رویداهای فرهنگیِ جهانی، حمایت از تولید و ترویج آثار و محصولات فرهنگی کشور، افزایش سهم زنان و جوانان در سیاستگذاری و همچنین برنامه‌ریزی فرهنگی و حمایت از حقوق همه اقلیت‌ها در فعالیت‌های فرهنگی به خصوص برادران اهل تسنن، تاکید کرد و آنها را به عنوان مواردی که به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی هم متذکر شده است، برشمرد.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها