تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۹/۲۷ - ۱۶:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 7629

حسن فتحیآرش امینی از انتخاب حسن فتحی به عنوان کارگردان پروژه مشترک «راه شائولین» و ساخت فیلم مشترک با هلند با عنوان «از ایران با عشق» خبر داد.

به گزارش سینماسینما، آرش امینی مدیرکل بین‌الملل سازمان سینمایی  در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های مشترک سینمایی ایران و سایر کشورها گفت: تفاهم‌نامه ساخت فیلم سینمایی «راه شائولین» در جریان برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره سی و سوم که اردیهبشت ماه امسال برگزار شد به امضا رسید و این تفاهم‌نامه پروژه مشترک یک کمپانی معتبر چینی و بنیاد سینمایی فارابی است.

وی افزود: در حال حاضر یک فیلم‌نامه‌نویس چینی در حال نگارش فیلم‌نامه است و از طرف دیگر با حسن فتحی به عنوان کارگردان این فیلم صحبت شده است که در نهایت قرار شده برای هماهنگی‌های بیشتر مدتی را فیلم‌نامه‌نویس چینی به ایران بیاید تا با آقای فتحی به طور مشترک بر روی فیلم‌نامه کار کنند و پس از آن آقای فتحی به چین بروند تا به همین شکل فیلم‌نامه کامل شود.

امینی خاطرنشان کرد: تفاوت «راه شائولین» نسبت به سایر فیلم‌های رزمی در این است که مجوز فیلم‌برداری این اثر در معبد واقعی شائولین گرفته شده و بنابراین برای اولین‌بار است که در یک فیلم سینمایی معبد واقعی شائولین دیده می‌شود و پیش از این هر اثر رزمی در ارتباط با این معبد ساخته شده بود در دکور فیلم‌برداری شده است و با هماهنگی‌های خوبی که انجام شده توانستیم مجوز فیلم‌برداری در معبد شائولین را بگیریم.

مدیرکل بین‌الملل سازمان سینمایی در خصوص زمان آغاز فیلم‌برداری این اثر گفت: زمان‌بندی نهایی شروع فیلم‌برداری بستگی به کار فیلم‌نامه‌نویس و اینکه چه زمانی فیلم‌‌نامه‌ نهایی به اتمام برسد بستگی دارد اما پیش‌بینی ما این است که اواخر بهار ۹۵ بتوانیم فیلم‌‌برداری «راه شائولین» را آغاز کنیم.

وی همچنین در خصوص پروژه مشترک بعدی سینمایی ایران گفت: پروژه بعدی «از ایران با عشق» است که پروژه مشترک ایران و هلند است که فیلم‌نامه‌نویس آن هلندی است و بازخوانی نهایی آن در ایران انجام شده و به توافقات نهایی برای ساخت آن رسیده‌ایم.

امینی افزود: قصه «از ایران با عشق» درباره سفر یک دختر هنرمند هلندی به ایران است که طی اتفاقاتی او در نهایت برای همیشه ساکن ایران می‌شود.

این مدیر سینمایی ادامه داد: از ایران بنیاد سینمایی فارابی و از هلند مرکز سینمایی هلند برای ساخت این پروژه مشترک معرفی شده‌اند و دو طرف در حال تکمیل مراحل مقدماتی هستند که فکر می‌کنم این اثر نیز در صورت فراهم بودن شرایط بهار ۹۵ کلید بخورد.

مدیرکل بین‌الملل سازمان سینمایی با اشاره به اینکه فیلم «طاووس مست» به کارگردانی مجتبی راعی سومین پروژه مشترک سینمایی ایران است که تولید آن قطعی شده است، اظهار داشت: فیلم «طاووس مست» پیشرفت خوبی داشته است و برای تولید آن مذاکرات خیلی خوبی با کمپانی ترکیه‌ای داشته‌ایم اما به دلیل اتفاقات سیاسی اخیری که در ترکیه افتاد این کمپانی از ما درخواست زمان بیشتری کرد تا بتواند مقدمات کار را به شکل مناسبی فراهم کنند.

امینی در خاتمه تصریح کرد: به طور کلی مراحل ساخت پروژه «طاووس مست» از دو پروژه مشترک سینمایی دیگر عقب‌تر است اما امیدواریم با همکاری مطلوب کمپانی ترکیه‌ای این فیلم نیز هرچه زودتر کارهای نهایی مربوط به تولیدش انجام شود.

منبع: فارس

 

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها