تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۱۱ - ۱۰:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 85692

حسین نمازی گفت: در فیلم‌های طنز امروز می‌توانید هرخط قرمزی را رد کنید در حالی که در فیلم‌های جدی این اجازه را ندارید بنابراین مجبورید که به این سمت بروید و فیلمسازی را در این مسیر ادامه دهید. این ناخودآگاه مثل یک سیل است. باید هم‌مسیر آن شوید تا به جایی برسید. امروز دیگر امتحان کردن در این فضا و بیان دغدغه‌ها در سینما جواب نمی دهد.

به گزارش سینماسینما، “بازگشت” ملودرامی عاشقانه است که نویسندگی آن را حسین نمازی، براساس طرحی از حمید نعمت الله و معصومه بیات در ۲۰ قسمت برعهده داشته است.

رویا تیموریان، لیلا اوتادی، حسین مهری، مرتضی علی عباس میرزایی، محمد حمزه‌ای، ارشا اقدسی، رضا اکبرپور، بهرام ابراهیمی، مونا کرمی، کیوان ساکت اف، جوانه دلشاد، محمد ساربان، تورج فرامرزیان، پردیس منوچهری، مهرنوش مقیمی، علیرضا لبیبیان و حمیدرضا متقی ترکیب بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

حسین نمازی کارگردان این سریال درباره وضعیت این مجموعه، گفت: این روزها مشغول تدوین سریال هستیم ولی هنوز وضعیت پخش آن مشخص نشده است.

وی همچنین ادامه داد: در حوزه سینما نیز مشغول بازنویسی فیلمنامه “قمار باز” هستم و امیدوارم تهیه کننده‌ای برایش پیدا کنم که پای آن بایستد. چیزی که می‌نویسم قطعا مخاطب دوست دارد و برای خودم نیز اتفاق جدیدی است.

کارگردان”آپاندیس” درباره ساخت این فیلم و بازگشت به سینما بیان کرد: با این شرایط نمی‌دانم بیایم دوباره در سینما کار کنم یا نه چرا که شرایط سینما بسیار حساس شده است. از تهیه کننده تا پخش کننده و حتی دولت روی دیده یا ندیده شدن فیلم تاثیرگذار هستند. گاهی حتی مهم نیست فیلم دارای چه کیفیتی است، مهم این است که پشتش چه کسی است و این روزها از این دست فیلم‌ها بسیار می‌بینیم و کم هم نیستند.

نمازی افزود: آنچه در زمان اکران “آپاندیس” برای خود من درس عبرت شد این بود که باوجود آنکه فیلم من قصه گو بود و خیلی از مدیران دولتی هم پز آن را دادند، اما در ادامه کسی از آن حمایت نکرد، اما در کنارش فیلم‌هایی دیده می‌شوند که هیچ قصه و اتفاقی به همراه ندارند، اما پشتشان نام یک نفر دیده می‌شود و اتفاقاتی را برای فیلم رقم می‌زند که باورنکردنی است. زمانی فکر می‌کردم این مسائل مهم نیست و باید دغدغه‌هایم را به تصویر بکشم و در راستای اعتلای فرهنگ تلاش کنم اما امروز با وضعیت موجود سینما دیگر برای من اعتلای فرهنگ مهم نیست و می‌خواهم خودم را به سینمای بدنه نزدیک کنم تا بتوانم در آن ادامه حیات داشته باشم. وقتی می‌خواهند که فیلم اندیشه نداشته باشد، من چرا باید خودم را اذیت کنم! برای اینکه حذف نشوم باید خودم را به بدنه نزدیک کنم. بسیاری از فیلمسازان که فیلم‌های خوبی ساختند امروز دیگر نمی‌توانند کار کنند. این مسائل مجبورت می‌کند که فکر و اندیشه را خط بزنی و به سینمای بدنه نزدیک شوی.

وی در پاسخ به این سوال که “قمارباز” تا چه اندازه به سینمای بدنه نزدیک است، گفت: نزدیک است اما اجازه نمی‌دهم هجو باشد. در واقع با مولفه‌های فروش نوشته شده و سعی کردم به آنچه مدیران و سینماداران دوست دارند، نزدیک باشد. در فیلم‌های طنز امروز می‌توانید هرخط قرمزی را رد کنید در حالی که در فیلم‌های جدی این اجازه را ندارید بنابراین مجبورید که به این سمت بروید و فیلمسازی را در این مسیر ادامه دهید. این ناخودآگاه مثل یک سیل است. باید هم‌مسیر آن شوید تا به جایی برسید. امروز دیگر امتحان کردن در این فضا و بیان دغدغه‌ها در سینما جواب نمی دهد. من “آپاندیس” را به زبان دراماتیک نوشته بودم، اما این شیوه فایده ندارد و جریان بدنه تنها در سینما اثرگذار است.

نمازی درباره جذب سرمایه نیز اظهار کرد: برای ۹۰ درصد سینما این جذب سرمایه وجود دارد و کارگردان باید خودش به جذب سرمایه بپردازد و ربطی به کسوت هم ندارد؛ اما قطعا به سختی فیلم اول نیست. به نظرم سینما قواعد خاص خودش را دارد و اتفاقاتی که در جشنواره‌های داخلی و فروش می‌افتد بنابر صلاحیت فیلم‌ها نیست و مسائل و روابط پیش برنده هستند.

منبع: هنر آنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها