تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۰۲ - ۱۶:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 161780

 فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم، به تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی در ادامه حضور‌های بین‌المللی‌اش در بیست و ششمین جشنواره بوسان کره جنوبی به روی پرده خواهد رفت.

به گزارش سینماسینما، این فیلم همچنین به زودی در سی و چهارمین جشنواره فیلم هلسینکی فنلاند (عشق و آنارشی)، بیست و دومین جشنواره فیلم کالیگاری، کانادا و نیز در بخش مسابقه هفدهمین جشنواره فیلم زوریخ سوئیس حضور خواهد داشت.

جشنواره بوسان مهمترین جشنواره فیلم در قاره آسیا و از جشنواره‌های رده الف جهانی است که هر ساله از تاریخ ۱۴ الی ۲۳ مهرماه در شهر بوسان کره جنوبی برگزار می شود. فیلم «قصیده گاو سفید» در بخش «پنجره‌ای به سینمای آسیا»ی این جشنواره به نمایش در خواهد آمد که مختص نمایش برترین آثار سال سینمای آسیا است که پیش از این در جشنواره‌های مهمی چون کن، برلین، ونیز، کارلووی واری و … حضور داشته‌اند.

«قصیده گاو سفید» در نخستین نمایش بین‌المللی خود در بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین حضور داشت و موفق به دریافت جایزه تماشاگران از این جشنواره شد. این فیلم همچنین موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از سی و چهارمین جشنواره درنو هیمات‌فیلم اتریش شد و در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلمنامه برای مقدم و صناعی‌ها شده است.
این فیلم تاکنون در جشنواره‌های معتبر دیگری چون ترایبکا، کارلووی واری، ادینبورو، ملبورن و … به نمایش درآمده است.
مریم مقدم، علیرضا ثانی فر، آوین پوررئوفی و پوریا رحیمی‌سام بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها