تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۹:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 123431

دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، پذیرای جدیدترین آثار ۸۴ مستندساز زن شده است.

به گزارش سینماسینما، دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، پذیرای جدیدترین آثار ۸۴ مستندساز زن شده است که سال گذشته ۸۹ فیلم توسط بانوان فیلمساز به جشنواره «سینماحقیقت» ارائه شده بود.

بر اساس آمار دبیرخانه جشنواره، ۵۱۶ کارگردان مرد نیز متقاضی حضور در سیزدهمین دوره «سینماحقیقت» شده‌اند. به این ترتیب، درصد مشارکت مردان نسبت به زنان در این رویداد سینمای مستند ایران، ۸۶% به ۱۴% است که این آمار به نسبت فیلم‌های ارسالی، مطابق با دوره پیش است.

۲۰ فیلم ساخته شده توسط بانوان مستندساز با مشارکت ۲۷/۷ درصدی، به بخش «مسابقه ملی» جشنواره «سینماحقیقت» نیز راه یافته بود که نشان از نقش پُررنگ فیلمسازان زن در سینمای مستند امروز ایران داشت. ۵ جایزه این دوره‌ جشنواره هم به فرح زارع، مینا مشهدی‌مهدی، آزاده بی‌زار گیتی، ماریا ماوتی و زینب تبریزی اختصاص یافت.

اسامی فیلم‌های منتخب بخش «مسابقه ملی» سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در ۳ گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، نیمه‌بلند (۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و بلند (بالای ۷۰ دقیقه)، در نیمه دوم آبان‌ ۹۸ اعلام خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران ««سینماحقیقت»» را به دبیری محمد حمیدی‌مقدم، از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ در شهر تهران برگزار می کند.

 

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها