تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۴:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 175899

حمید محمدی که با انیمیشن کوتاه «گذشته» محصول مرکز گسترش، در جشنواره پویانمایی حضور دارد، درباره این فیلم گفت: انیمیشن «گذشته» با تکنیک استاپ موشن تولید شده است و در ژانر نوآر و سورئال و در روایت بین زمان گذشته و حال و فضای ذهنی در رفت و برگشت است.
به گزارش سینماسینما، محمدی با بیان اینکه انیمیشن ایران در سال‌های اخیر مخصوصا در بخش انیمیشن کوتاه پیشرفت چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای از لحاظ کیفی داشته است گفت: در سال‌های اخیر به دلیل اوضاع اقتصادی کشور تعداد فیلمهای تولید شده کاهش یافته است.
او افزود: اگر انیمیشن‌های بلند سال‌های اخیر را بخواهیم ارزیابی کنیم، باید بگویم از لحاظ کیفی و مخصوصا تکنیکی در این بخش هم پیشرفتهای خوبی داشتیم، ولی سطح این کارها هنوز با انیمیشن‌های کوتاه فاصله بسیار دارد که نیاز به حمایتهای خیلی بیشتر است.
محمدی با اشاره به اینکه شاهد شکوفایی استعدادهای جوان در بخش انیمیشن کوتاه هستیم گفت: در بخش انیمیشن کوتاه و همچنین در بخش آثار دانشجویی جوانان نیاز به توجه و حمایت بیشتر هستند تا حداقل بتوانند فیلمهای خود را راحت‌تر و با دغدغه مالی کمتر تولید کنند ولی این روزها شاهد هستیم بسیاری از دوستان فیلمساز و متخصصین انیمیشن کشور بعد از کسب موفقیت در جشنواره‌های داخلی و خارجی و کسب تجربه بدلیل کم توجهی و عدم حمایت و با توجه به اوضاع اقتصای کشور و بالا رفتن هزینه‌های معیشتی با بغضی در گلو و چشمانی اشک آلود و علیرغم میل باطنی مجبور به مهاجرت و ترک وطن می‌شوند.
محمدی افزود: ساخت انیمیشن مخصوصا انیمیشن بلند محصول پرهزینه و زمانبر است و به دلیل نوپا بودن و در اول مسیر قرار داشتن، نیاز به حمایت همه جانبه ارگان‌های دولتی است تا بتواند مسیر خود را پیدا و در مسیر صنعتی شدن و پولساز شدن گام بردارد.
محمدی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از معتبرترین و مهم‌ترین جشنواره‌های انیمیشنی کشور است گفت: این جشنواره دوازده دوره بصورت منظم و با مدیریت درست به کار خود ادامه داده است. برگزاری چنین جشنواره‌ای باعث شور و هیجان، سر زندگی و پویایی است و انگیزه مضاعف به خانواده انیمیشن میدهد و یکی از نقاط قوت جشنواره فضای کاملا انیمیشنی است که باعث می‌شود هر دو سال یکبار خانواده انیمیشن گرد هم جمع شوند. اگر این امکان وجود داشت که همزمان فیلمها در شهرهای دیگر هم نمایش داده شود اتفاقی بسیار خوب بود.
محمدی با بیان اینکه مرکز گسترش نقشی مهم در ارتقای تولید و کیفیت انیمیشن ایران داشته گفت: با یک نگاه به کارنامه مرکز، انیمیشنهایی که در سال‌های اخیر تولید شده، نقش پررنگی که تولیداتش در جشنواره‌های داخلی و خارجی داشته، کسب جوایز گوناگون در جشنواره‌های معتبر دنیا و… بیانگر مدیریت درست و استفاده درست از افراد متخصص و دلسوز این حوزه است.
او افزود: نمی‌توان نقش آقای حمیدی‌مقدم و آقای دهستانی را در این موفقیت‌ها نادیده گرفت به جرات می‌توان گفت بخش بزرگی از موفقیت انیمیشن ایران مدیون این دو بزرگوار و تیم خوب‌شان است.
محمدی در پایان گفت: امیدوارم با حمایتهای مرکز گسترش از فیلمسازان انیمیشن، فیلمسازانی که با مرکز گسترش قرارداد می‌بندند حداقل مشکل معیشتی نداشته باشند تا بتوانند فیلمهای خود را در آرامش بیشتر و تمرکز بیشتر که باعث کوتاه‌تر شدن زمان تولید هم می‌شود فیلم خود را بسازند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها