تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۱۹:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 22683

فروزش ابراهیم فروزش کارگردان سینما درروزنامه همشهری نوشت:
با وجود ساخت بزرگراه‌ها در سال‌های اخیر و گسترش مترو، تهران همچنان شهر شلوغی است؛ یعنی با تمام همتی که صرف ساخت بزرگراه شده و تلاش فراوان برای افتتاح ایستگاه‌های مترو باز هم پایتخت در برخی ساعات دچار ترافیک سنگین است.

از سویی شاهدیم که روزانه اتومبیل‌های تازه‌ای تولید و وارد همین خیابان‌ها می‌شوند؛ اتفاقی که به‌خصوص در ۲دهه اخیر شاهدش بوده‌ایم و حالا خیابان‌های پایتخت تبدیل به پارکینگ‌ عمومی شده‌اند. جدای از این شیوه رانندگی برخی شهروندان نیز مسئله‌آفرین است. رعایت‌نکردن مقررات حین رانندگی به تصادف می‌انجامد و پیامد این اتفاق هم راه‌بندان است.

با این شیوه رانندگی بهترین و مدرن‌ترین بزرگراه‌ها هم‌دردی را دوا نمی‌کنند. اکثر خیابان‌های لندن تنگ است ولی اتوبوس دوطبقه هم در آنجا تردد می‌کند. به این دلیل که در آنجا شهروندان بسیار مقید به رعایت قواعد رانندگی هستند. آنها به قوانین احترام می‌گذارند و بسیار راحت‌تر از ما در خیابان‌ها به تردد می‌پردازند. بسیاری‌شان اتومبیل‌های گران‌قیمتی دارند ولی ترجیح می‌دهند تنها در برخی مواقع از پارکینگ بیرونشان بیاورند. در آنجا درصد بالایی از شهروندان از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند. در تهران خودمان در بسیاری از خانواده‌های طبقه متوسط و مرفه شاهد پدیده چنداتومبیلی هستیم.

هرکدام از اعضای خانواده برای خودشان اتومبیل اختصاصی دارند و با آنها به خیابان می‌آیند. بعد انتظار داریم خیابان‌های تهران این‌قدر شلوغ نباشد و جای پارک راحت‌ گیر بیاید. برای رفع مشکل شلوغی تهران هم باید داستان ورود بی‌رویه اتومبیل‌های تازه تولید‌شده سر و سامان بیابد و هم اینکه از خودمان شروع کنیم. در اتوبان لایی نکشیم، به مقررات راهنمایی و رانندگی احترام بگذاریم و تا آنجا که امکان دارد از اتومبیل شخصی استفاده نکنیم.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها