تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۱/۱۸ - ۱۱:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 14397

یکی از پخش‌کننده‌های مهم سینمای آمریکا، حق پخش مستند «رویاهای دم صبح» را در آمریکا و کانادا در اختیار گرفت.

به گزارش سینماسینما، پس از بازتاب‌های مثبت مخاطبان و منتقدین سینمایی به مستند «رویاهای دم صبح» و نیز دریافت جایزه از برلین و متعاقب آن اعطای جایزه مستندساز برتر ٢٠١۶ جهان ( جایزه ترو ویژن) از جشنواره معتبر «ترو فالز» به مهرداد اسکویی، شرکت پخش «سینماگیلد» آمریکا؛ حق پخش “آمریکا”، “کانادا” و “پورتریکو” این مستند را با موافقت شرکت «دریم لب» دریافت کرد.

توزیع جهانی مستند «رویاهای دم صبح» بر عهده نسرین میرشب است.

همچنین بنابر علاقه کمپانی پخش «سینما گیلد»؛ حق پخش آمریکا و کانادا دو فیلم دیگر از سه‌گانه مهرداد اسکویی، یعنی «روزهای بی‌تقویم» و «آخرین روزهای زمستان» نیز برای مدت هفت سال در اختیار این شرکت قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، طبق اعلام دست‌اندرکاران این مستند؛ کشورهای دیگری چون استرالیا، انگلیس و فرانسه هم در حال رایزنی برای در اختیار گرفتن حقوق پخش مستند «رویاهای دم صبح» هستند که قرار است مذاکرات نهایی در این‌باره در بازار جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ صورت پذیرد.

شرکت پخش «سینما گیلد» حق پخش فیلم «درباره الی» ساخته‌ی اصغر فرهادی را نیز در اختیار دارد که در حال حاضر در ایالت‌های مختلف آمریکا در حال اکران است و پس از اکران به صورت DVD و VOD توسط این شرکت به بازارهای آمریکا و متقاضیان عرضه خواهد شد.

«رویاهای دم صبح» که در ایران ۴ جایزه شامل بهترین کارگرانی از جشنواره فیلم فجر و بهترین کارگردانی، فیلمبرداری و موسیقی متن را از جشنواره سینما حقیقت کسب کرده، پس از نمایش در جشنواره‌ «برلین» و کسب جایزه عفو بین‌الملل، جشنواره «True/False» آمریکا، «ویلیامز کالج»، «وان ورلد» چک، «تسالونیکی» یونان، «تمپو» سوئد و … اخیرا در بخش اصلی جشنواره معتبر «فول فریم» آمریکا و «اینک خاورمیانه» فلورانس، «داک فست» مونیخ، «کورنوگراف» مولداوی، «هات داکس» کانادا، و «آنتنا» در استرالیا نیز نمایش داشته و دارد.

بنا بود این مستند پس از جشنواره فیلم فجر در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شود اما با تصمیم کارگردان، نمایش عمومی آن برای جلوگیری از پیامدهای منفی احتمالی برای دختران حاضر در این مستند، منتفی شد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها