تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۳:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 140434

مرتضی شایسته گفت که یک دهه تعطیلی سینماها در محرم امسال به سبب شرایط کرونایی بوده است ولی فیلم های جدید اکران حمایت می شوند.

به گزارش سینماسینما دبیر شورای صنفی نمایش در آخرین جلسه شورا از تعطیلی سینماها در دهه اول محرم امسال خبر داد. در شرایطی این تصمیم اتخاذ شده است که دو فیلم «قتل عمد» و «تا ابد» به تازگی پا به عرصه اکران عمومی گذاشته‌اند. این در حالی است که حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی هم در نشست خبری اخیر خود بر لزوم حمایت از فیلم‌های اکران شده در شرایط فعلی تاکید کرد.

در همین زمینه مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش توضیح داد: هر سال معمولا یک هفته در دهه اول محرم سینماها تعطیل می شدند که امسال به دلیل شرایط کرونایی حاکم و تعاملاتی که شکل گرفت تصمیم گرفتیم ۳ روز بیشتر این تعطیلی لحاظ شود و سینماها در دهه اول محرم فیلمی را نمایش ندهند.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که به تازگی در سینماها اکران شده‌اند هم برای آنها تمهیداتی در نظر گرفته شده است. علاوه حمایت‌هایی که از آنها به صورت مالی انجام خواهد شد، زمان بیشتری هم برای اکران در اختیار خواهند داشت.

شایسته در پایان با اشاره به اینکه فیلم‌های خارجی هم بعد از پروانه نمایش می توانند در اکران‌ها حضور داشته باشند، تصریح کرد: بعد از تعطیلی دهه اول محرم هم اکران فیلم‌های خارجی ادامه خواهد داشت و فیلم‌های بیشتری به نمایش درخواهند آمد.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها