تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۲۰ - ۰۱:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192689

محمد تاجیک :

علیرضا معتمدی کارگردان فیلم ” چرا گریه نمی کنی” در جدید ترین پست اینستاگرامی اش در اقدامی کم سابقه یا حتی بی سابقه ، با شدیدترین لحن از شرکت پخش کننده فیلمش یعنی فیلمیران انتقاد کرده و این شرکت را متهم کرده که در زمینه دادن سانس و سالن مناسب و تبلیغات به این فیلم کم کاری کرده است.به خاطر ندارم که تا با حال کارگردانی در این سطح به کم کاری پخش کننده فیلمش اعتراض کرده باشد .در این سالها برخی کارگردانها همواره از پخش کننده هایشان گله کرده اند ولی این لحن علیرضا معتمدی کم سابقه است .

فیلم ” چرا گریه نمی کنی ” اتفاقا از فیلمهای خوب اکران سینماهاست و نگارنده پیش از این در توییتر خود ، تماشای این فیلم را به مخاطبان جدی سینما توصیه کرده بودم .قبلا هم در مطلب دیگری در توییتر نسبت به اینکه برخی از فیلمهای رکورد شکن و یا مدعی رکورد شکنی باعث شوند که همه فکر و ذکر پخش کنندگان اکران این فیلمها باشد و به فیلمهای جدی دیگر توجهی نداشته باشند هشدار داده بودم و نوشته بودم اگر فیلمهای جدی هم فروش نسبتا معقولی داشته باشند به نفع همه است .

هم اکنون چند فیلم خوب جدی در سینماها اکران است علی رغم آنکه گفته می شود اکثر فیلمها کمدی است .فیلمهایی مثل جنگل پرتقال ، آهو ، یا همین چرا گریه نمی کنی و فیلم گیجگاه ، چند روز پیش نیز شنیده بودم که برای ادامه  اکران فیلمی مثل گیجگاه هم مانع ایجاد کرده اند ودر صحبتهایی که می شد  برخی می گفتند مافیای سینما خیلی دلش نمی خواهد فیلمی مثل گیجگاه روی پرده باشد و سینماداران و پخش کننده ها بیشتر تمایل به اکران فیلمهای رکورد شکن دارند.

البته به عنوان کسی که حدود ۲۲ سال است خبرنگار سینمایی ام ، این رفتار شرکت فیلمیران با فیلم علیرضا خیلی برایم عجیب نبود! بلکه خیلی طبیعی بود! .این جور شرکتها ترجیح شان این است که مثلا فیلمهایی مثل فسیل ۶ ماه و یا حتی بیشتر بر روی پرده باشند تا فیلمی مثل چرا گریه نمی کنی را اکران کنند . خیلی اهل ریسک کردن در این زمینه نیستند .مدیران از وزیر ارشاد گرفته تا دیگر مدیران مدام  بر روی همین فیلمهای رکورد شکن مانور می دهند .

اصولا گروه هنروتجربه در اوائل دهه نود با همین منطق و استدلال به وجود آمد چون بسیاری از پخش کننده ها از اکران فیلمهای هنری و فرهنگی امتناع می کردند . فیلم قبلی علیرضا معتمدی نیز در گروه هنروتجربه اکران شد و این فیلم جدیدش اگر چه هنرپیشه های مطرح و بیشتری دارد باز هم همان مشکل فیلمهای فرهنگی و صاحب اندیشه را دارد . البته همان گروه و هنروتجربه علی رغم داشتن نقاط مثبت با انتقاداتی مواجه شد .گویا مشکل فیلمهای صاحب اندیشه و فکر ، مشکلی که گویا تا قیامت حل شدنی نیست !

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها