تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۰۲:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 34941

گاهی به آسمان نگاه کن رضا کیانیان اصغر نقی‌زادهفیلم سینمایی «گاهی به آسمان نگاه کن» به کارگردانی کمال تبریزی، جمعه شب از شبکه افق پخش  شد.

به گزارش سینماسینما، این فیلم درباره هاتف، روح سرگردانی است که از مرگ آدم‏ها خبر دارد و در آخرین لحظه حیات به عنوان نماینده ملک الموت نزدشان حاضر می‏شود. او از آسمان به زمین آمده تا کار جانبازان یک آسایشگاه را سر و سامان دهد. هاتف پس از انجام ماموریتش دوباره به آسمان باز می‏گردد و…

رضاکیانیان، آتیلا پسیانی، هانیه توسلی، احمد آقالو و هوشنگ حریرچیان در فیلم سینمایی «گاهی به آسمان نگاه کن» ایفای نقش کرده اند.

گاهی به آسمان نگاه کن هشتمین فیلم سینمایی کمال تبریزی است. این فیلم در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۱) نامزد دریافت پنج سیمرغ بلورین بود، که در نهایت موفق به کسب هیچ سیمرغ بلورینی نشد.فیلم در کنار این ناکامی در این دوره از جشنواره به عنوان دومین فیلم برگزیده تماشاگران انتخاب شد. بر اساس آرا تماشاگران، فیلم فرش باد ساخته دیگر کمال تبریزی به عنوان فیلم برگزیده جشنواره بیست و یکم انتخاب شد.

فیلمنامه گاهی به آسمان نگاه کن برداشتی آزاد از رمان مرشد و مارگریتا اثر میخائیل بولگاکف نویسنده روس است که توسط فرهاد توحیدی نوشته شده‌است. فیلم ساختار غیرمتعارفی دارد که ناشی از این فیلم‌نامه اقتباسی است.

سایر عوامل
مشاور هنری و بازیگردان: رضا کیانیان
مدیر هنری: مجید میرفخرایی
طراح صحنه: فرهاد ویلکیجی
طراح لباس: ژاله زکی‌زاده
طراح چهره پردازی: علی عابدینی، سودابه خسروی
صدابرداری: محمد مختاری
عکاس: حافظ احمدی

/یادداشت جالبی که کمال تبریزی در زمان اکران فیلم منتشر کرد/

 

کمال تبریزی در مطلبی که در زمان ساخت این فیلم نوشت آورده است: “همه دوست داریم پشت روزمره‌گی را ببینیم. همه دوست داریم بدانیم پشت روابط معمول چه خبر است برای همین است که کتاب می‌خوانیم و به سینما می‌رویم همه به رویا احتیاج داریم، چیزی که هست ما را راضی نمی‌کند، برای همین گاهی به آسمان نگاه می‌کنیم. زمین کافی نیست.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها