تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۵/۲۴ - ۲۳:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 189453

کمال تبریزی دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی از همه هنرمندان و مردم خواست همراه این رویداد باشند تا جشنواره‌ای مستقل و متفاوت با فیلم‌هایی متفاوت درباره اقوام ایرانی و پیرامون یکپارچگی و اتحاد ملی محقق شود.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، کمال تبریزی دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با اشاره به ضرورت برگزاری این رویداد عنوان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین جشنواره‌ای که می‌تواند در رفع مشکلات و اختلافاتی که در جامعه پیش آمده، موثر و باعث ایجاد همدلی، اتحاد و یکپارچگی باشد، جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی است؛ این جشنواره رویدادی است که شاید مدت‌ها قبل باید برگزار می‌شد و اتفاقات سال قبل و قرار گرفتن در شرایطی حساس باعث شد تا به روند برگزاری این جشنواره سرعت بخشیده شود.

وی افزود: ما باید توجه کافی به همه قومیت‌ها داشته باشیم و از این طریق مانع خطور اندیشه تجزیه سرزمین مادری و آب و خاک ایران عزیز در ذهن بیگانگان باشیم. همه به واسطه چنین رویدادی دوباره به یکدیگر و به دیگران یادآوری می‌کنند که همه ما در وهله اول ایرانی هستیم و ملیت ایرانی مهم‌ترین شاخصه همبستگی ایرانیان است. جای این جشنواره در سینما خالی بود و حالا که دست اندرکاران جوان و خوش فکر جشنواره اقوام در امر برگزاری رویدادهای جدید اقدام و جسارت به خرج داده‌اند و وارد حوزه زبان و گویش و زیست بوم و به طور کلی فرهنگ قومیت‌ها از دریچه سینما شده‌اند، باید بگوییم که چنین اقدامی بسیار ارزشمند است.

تبریزی با اشاره به رویکرد خود در دبیری جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی گفت: من نیز تمام تلاشم را برای برگزاری قوی و جدی این رویداد به کار خواهم بست و از همه فیلمسازان و سینماگران و دوستان هنرمندم نیز درخواست دارم تا با ما و این رویداد همراه شوند تا بتوانیم همه اقوام ایرانی را در کنار هم ببینیم و همنشینی و همدلی میان آنان را بیش از پیش تقویت کنیم و با صدای بلند اعلام کنیم اگر از اقوام مختلفیم اما همه ایرانی هستیم و یک دل و یک صدا به ملیت و ایرانیت خود افتخار می‌کنیم.

وی افزود: بنابراین اگر با مشکل یا ضایعه‌ای روبرو شدیم یا در فضای اجتماعی به هر دلیل التهابی ایجاد شد، می‌توانیم کنار هم و باهم برای رفع آن چاره‌اندیشی کنیم. ملت ایران همواره در کنار هم بوده‌اند و مسائل و مشکلات یکدیگر را درک و در همنشینی با یکدیگر، تاکید می‌کنند.

تبریزی عنوان کرد: قرار بر این است که جشنواره فیلم اقوام ایرانی به صورت مستقل و مردمی برگزار شود و امیدوارم بزرگان و پیشکسوتان سینما در کنار جوانان هنرمند پر شور و اشتیاق در این رویداد حضور یابند تا جشنواره متفاوتی را پیش رو داشته باشیم. تحقق این هدف و داشتن جشنواره‌ای واقعی، مستقل و مردمی به همت همه افرادی خواهد بود که می‌توانند در این امر به ما یاری برسانند تا شاهد فیلم های متفاوتی بوده و امید داشته باشیم که این رویداد مستمر باشد و به جشنواره‌ای دوست داشتنی و تاثیرگذار در حوزه سینما و برای همه فیلمسازان کشورمان تبدیل شود.

نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به ریاست مهدی حیدری و توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر ۹ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۲ در تبریز برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها