تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۱۷:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 164475

پیکر جمشید عندلیبی یک فیلمساز قدیمی که روز گذشته از دنیا رفته بود، به خاک سپرده شد.

به گزارش سینماسینما، جمشید عندلیبی با نام کامل جمشید کریمی‌پور عندلیبی متولد سال ۱۳۲۹ و فارغ التحصیل رشته سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک بود که در سینما تجربه کارهای فنی، صداگذاری، تدوین، کارگردانی، نوشتن فیلمنامه، طراحی صحنه و تهیه کنندگی را داشت.

از این فیلمساز اطلاعات چندانی در دسترس نیست، اما بر اساس برخی اطلاعات ثبت شده از جمله آنچه در دانشنامه سینمای ایران منتشر شده، نخستین فیلم او «از بلور خون» در سال ۱۳۷۱ ساخته شده که البته به نمایش درنیامد. پروانه ساخت این فیلم سال ۶۸ صادر شده بودو عندلیبی درباره آن گفته بود که فیلمنامه این اثر با امانت داری بسیار بر مبنای ماجرای جنجال برانگیزی نوشته شده و در نگارش آن از مصاحبه‌های مستقیم با متهمان پرونده دادگاه، روانشناس و کارشناسان امور اجتماعی استفاده شده است. محور اصلی فیلم روانشناختی «زیست پریشی» بوده و در این فیلم مصطفی طاری، صدرالدین حجازی، رضا کرم رضایی، بهزاد رحیم‌خانی، کاظم افرندنیا و محبوبه بیات از جمله بازیگران بودند.

همچنین «یک روز، یک زندگی، یک مرد» دومین فیلم بوده که ساخت آن تا ۹۰ درصد پیش رفته اما به سرانجام نرسیده است. عندلیبی چند روز قبل دچار خونریزی مغزی شد و به همین دلیل از دنیا رفت.

پیکر وی ظهر امروز، ۲۶ آبان‌ماه در قطعه هنرمندان در جوار مزار همایون ایران‌پور کارگردان و از فعالان قدیمی رادیو به خاک سپرده شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها