تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۷:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 112422

سینماسینما، محمد حقیقت؛ کن: در آستانه آغاز جشنواره کن، همه شواهد خبراز یک جشنواره خیلی خوب و بسیار گسترده‌تر از دوره‌های پیشین می دهد.

وقتی یک روز قبل از شروع رسمی جشنواره وارد این مدینه فاضله سینمای جهان که کن باشد می شوید، بسیاری درتب وتاب هستند و حتی از دو روز قبل درسالن بزرگ دوبوسی فقط برای مدیران و برنامه ریزان سینماهای هنر وتجربه فرانسه، تعدادی از فیلمهای ۱۵ روز کارگردانان -نوعی نگاه و غیره را نشان می دهند. درواقع این نمایش ها یک تست جالب برای  فیلم هایی است که قرار است در سینماهای هنروتجربه فرانسه که بیش از ۱۵۰۰ عدد است به نمایش درآیند.

وضعیت کمپانی نتفلیکس که در مرکز اخبار قرار داشت همه مدیران سینماهای هنر و تجربه فرانسه را بسیار خشنود کرد چون مدیران کن تصمیم قطعی گرفته بوذند که یا باید نتفلیکس قبول کند فیلمهایش درسینماهای فرانسه به نمایش درآید و یا آنها را در مسابقه و دیگر بخش ها راه نخواهند داد. تقریبا همه حرفه ای های سینمای فرانسه نیز قبلا از این تصمیم کن خشنود بودند – امروز هم در روزنامه لیبراسیون، بار دیگر رییس جشنواره آقای پییر لسکور درمصاحبه دوباره تاکید کرد که به این سیاست ادامه خواهد داد – البته از مدت ها پیش همه عاشقان مارتین اسکورسیزی منتظر دیدن فیلم مرد ایرلندی بودند اما کسی در کن این فیلم را نخواهد دید زیرا نتفلیکس تهیه کرده است، حال باید دید آیا این فیلم به جشنواره ونیز می‌رود؟

عصر امروز جشنواره کن با فیلم جیم جارموش افتتاح می شوذ و همزمان در ۵۵۰ سینما در سرتاسر فرانسه هم اکران می شود. از حالا می توان پیش بینی کرد که ( مردگان نمی میرند) جیم جارموش پرفروش ترین فیلم این کارگردان درفرانسه خواهد شد . آیا با این پیش بینی موافقید؟!

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها