تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۱۸:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 4219

در دیدار رئیس سازمان سینمایی با وزیر فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا بر ضرورت اقدامات عملی در توسعه همکاری‌های مشترک سینمایی دو کشور تاکید شد.

 

در این دیدار که “علیرضا تابش” و “سید روح الله حسینی” ایوبی را همراهی می‌کردند،رئیس سازمان سینمایی ایران در این جلسه ضمن قرائت پیام “علی جنتی” وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،عزم جدی این سازمان برای برداشتن گام‌های عملی و اجرایی شدن توافق‌های دو دولت ایران و ایتالیا در زمینه سینما را اعلام کرد.

در ادامه ” داریو فراچکینی” از فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا گفت: کمیته کاری به ریاست معاون امور سینمایی، و مدیران مرتبط در وزارت فرهنگ و نماینده انجمن تهیه کنندگان و نمایندگان دیگری از بخش خصوصی جهت گفت و گو با هیأت ایرانی تشکیل شده است.

در ادامه مقرر شد نتیجه این کمیته کاری به اطلاع وزرای فرهنگ ایران و ایتالیا رسیده و قرارداد همکاری در حوزه‌های مورد علاقه دو کشور در امور سینمایی تسهیل شود.

ایوبی در ادامه از سفر قریب الوقوع دکتر حسن روحانی به ایتالیا خبر داد و عزیمت گروه بزرگی از فعالان اقتصادی ایتالیا به تهران را نشانه آغاز دوران جدیدی در روابط دو کشور دانست.

ایوبی همچنین افزود: مدیران فرهنگی دو کشور باید بکوشند سهم فرهنگ و هنر در این مناسبات مورد توجه قرار گیرد.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که همه قراردادهای اقتصادی دارای پیوست فرهنگی و هنری باشد.

منبع : ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها