تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۹/۱۲ - ۱۸:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 165353

روسای صنوف کارگردانی و تهیه کنندگی سینما در جلسه‌ای مشترک با مدیرعامل خانه سینما و اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران تصمیم به تشکیل کمیته‌ای مشترک با حضور نمایندگان این صنوف به همراه محمدرضا هنرمند و سید ضیاء هاشمی که نماینده کانون کارگردانان و اتحادیه تهیه‌کنندگان در شورای پروانه ساخت هستند، گرفتند.


به گزارش سینماسینما و بنا به گزارش رسیده به دنبال برخی اتفاقات اخیر از جمله اظهارنظرهای غیرکارشناسی درباره فیلم‌ها و اعتبار پروانه نمایش‌های صادر شده، به پیشنهاد کانون کارگردانان سینمای ایران جلسه‌ای در محل خانه سینما شماره دو با حضور روسای چهار صنف اصلی خانه سینما و مدیرعامل این خانه برگزار شد.
این جلسه با حضور غلامرضا موسوی رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، ابوالحسن داوودی رییس انجمن تهیه کننده _کارگردانان سینما، سید ضیاء هاشمی رئیس هیات مدیره جامعه صنفی تهیه‌کنندگان، محسن امیریوسفی رئیس شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران، محمدرضا هنرمند نماینده کارگردانان در شورای پروانه ساخت و مصطفی کیایی، احمد امینی، وحید موسائیان، قدرت الله صلح میرزایی، مهرداد خوشبخت از اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران برگزار شد.
این جلسه به دنبال نگرانی جدی از محدودتر شدن شرایط صدور پروانه ساخت و نمایش فیلم‌ها در دولت جدید تشکیل شد و همچنین در خصوص مسائلی از جمله دستمزد عوامل تولید سینما، سرمایه‌گذاران جدید در حوزه سینما، چرخه معیوب تولید فیلم، تغییرات ایجاد شده در حوزه تولید و اکران از گذشته تاکنون و دورنمای آینده سینما نیز صحبت‌هایی از سوی حاضران مطرح شد.
از دیگر مباحث مطرح شده در این‌جلسه، لزوم اتحاد و همبستگی میان صنوف کارگردانان و تهیه کنندگان در مقابل حملات علیه سینما، در نظر نگرفتن اختلافات قدیمی، کارشناسی و تهیه اطلاعات جامع در زمینه‌های مختلف سینما از جمله تهیه آماری درست از فیلم‌های در نوبت اکران بود.
در ادامه حاضران بر لزوم مطالبه‌گری بیشتر صنوف در جهت تسهیل دریافت پروانه های سینمائی و جلوگیری از توقیف و ممیزی فیلم‌ها تاکید کردند و از مدیرعامل خانه سینما خواستند برای رسیدن به این مهم در کنار آنها باشد.
کمیته مشترک کارگردانان و تهیه کنندگان سینما بعد از انتخاب اعضاء در قالب جلسات ماهانه درباره همه موضوعات فوق گفتگو و تصمیم مناسب اتخاذ خواهد کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها