تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۱۴:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 3729
مدیر شبکه مستند سیما و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان در نشستی پیرامون همکاری های مشترک و تولید برنامه تلویزیونی «سینمای جوان» با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش سینما سینما، عصر روز دوشنبه ۱۳ مهر امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما و فرید فرخنده‌کیش رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان درباره تولید یک برنامه تلویزیونی در دفتر انجمن سینمای جوان با یکدیگر گفتگو کردند.

تلاش برای تولید یک اثر خلاق به جای ۱۰ مستند معمولی
تاجیک در این نشست اظهار کرد: این فرصت را غنیمت می شمرم و همکاری با انجمن سینمای جوان برای ما ارزشمند است. اخیرا تولیدات ما در شبکه کمتر شده و تلاش می کنیم به جای ۱۰ مستند معمولی، یک مستند خلاق را تولید کنیم؛ آثاری که طیف گسترده ای از جامعه را به خود جذب می کند.
می خواهیم در جامعه تغییر ایجاد کنیم
مدیر شبکه مستند با اشاره به طرح شهروند خبرنگار، ادامه داد: ما می خواهیم تا زمانی که مسئولیتی بر گردنمان قرار دارد، تغییری در حد خودمان در جامعه ایجاد کنیم. هدف ما دنبال کردن سریع ترین واکنش ها نسبت به اتفاقات روز است. مثلا در زمینه فاجعه منا و خانواده های قربانیان، از مستندهای حرفه ای، نیمه حرفه‌ای و حتی غیرحرفه ای اهالی استان های مختلف استقبال می کنیم.

وی تأکید کرد: ما باید سطح تحمل خود را بالا ببریم و اینگونه موفق شویم اعتماد مردم را جذب کنیم. تا آنها حتی اگر کاستی در شهرشان می بینند، با هدف اطلاع رسانی و اصلاح، در قالب مستندهایی با نام خودشان آن را در شبکه مستند منعکس کنند، تا اینکه بخواهند با هراس و حذف نامشان، آثاری را به شبکه های بیگانه بدهند.
افزایش معنادار مخاطبان شبکه مستند
فرخنده کیش نیز در این دیدار از اهمیت بخش پژوهش در آثار مستند نام برد و گفت: از زمان حضور شما در شبکه مستند سیما، توجه به شبکه مستند افزایش معناداری پیدا کرده است. اطرافیان خود من که قبلا این شبکه را تماشا نمی کردند، حالا جزو مخاطبان آن هستند.

وی افزود: یکی از نقاط قوت شما توجه به سینمای مستند اجتماعی است که به واسطه آن بخش اعظم مخاطبان خود را جذب کرده اید. در واقع شبکه مستند در مدیریت جدید به اهداف اصلی خود نزدیک شده است.
موفقیت شبکه در جریان سازی
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان تصریح کرد: شما موفق شدید برخی از سدها را بشکنید و به اتفاقاتی ورود کنید که اکنون بسیار جریان ساز شده اند.

بخش دیگری از سخنان فرخنده کیش مربوط به برگزاری جشنواره در مجموعه چارسو در مرکز شهر بود و درباره ارسال ۴۸۶ فیلم دانش آموزی از نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ ساله نام برد.

در ادامه سعید نجاتی فیلمساز نیز توضیحاتی درباره برنامه «سینمای جوان» که با محوریت معرفی ۵۹ دفتر انجمن سینمای جوان در تهران و شهرستان ها برای پخش از شبکه مستند سیما تولید می شود، توضیح داد.

در این نشست همچنین محمدرضا بهشتی منفرد مدیر انجمن سینمای جوانان استان تهران توضیحاتی درباره فعالیت های انجمن در تهران ارائه کرد.

امیر لطفیان مدیر تولید و پشتیبانی فنی انجمن سینمای جوانان ایران و آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی فنی انجمن سینمای جوانان ایران نیز در این نشست به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت های انجمن پرداختند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها