تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۷:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 65122

نشست خبری فیلم سینمایی « پیشونی سفید ۲» با حضور سید جواد هاشمی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده و ترلان پروانه ، ارسلان قاسمی بازیگران این فیلم در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، سید جواد هاشمی کارگردان این اثر درباره کار برای کوکان گفت:«نزدیک به سی سال است که با کودکان کار می کنم. همواره ارتباط نزدیکی با آنها داشته ام و امروز به خوبی درک می کنم که چه چیزی را بچه ها دوست دارند و چه فیلم هایی می تواند برای آنها موثر باشد. متاسفانه در سالهای اخیر نسبت به بچه ها و ساخت فیلم برای آنها کوتاهی صورت گرفته. فکر می کنم سی سال است که دیگر یادمان رفته که ما در این جامعه کودکانی را داریم که نیاز دارند که به آنها توجه کنیم.فیلم «پیشونی سفید ۲» پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای کودک و نوجوان است.»

او ادامه داد:«تا به امروز فعالیت های زیادی را در حوزه فرهنگ انجام داد. اما یک ریال هم از نظام جمهوری اسلامی دریافت نکردم ؛ و دریافت هم نخواهم کرد برای این پروژه دفتر ، خانه و ماشینم را هم فروختم تا بتوانم این فیلم را بسازم. افتخار هم می کنم این کار را انجام دادم زیرا کار با کودکان برای من یک دنیا محسوب می شود.»

کارگردان فیلم «پیشونی سفید۲» درباره مشکلاتی که با فارابی داشت گفت:« من روزی برای ساخت فیلمی ۲۰ میلیون تومان از فارابی گرفتم، فارابی برای برگرداندن این پول تا بازداشت من پیش رفت. عیبی ندارد در سینمای ایران شکست مالی بخوریم بلکه نباید شکست فرهنگی خورد. نمی توانم بگویم که مخاطب شناسیم بسیار خوب بوده است اما بخاطر معلم بودنم با بچه های بسیاری رو به رو بوده ام. بچه ها را به خوبی می شناسم چون با آنها زندگی کرده ام. بچه ها دوست دارند که حیوانات با آنها حرف بزنند. من با استفاده از حیوانات سعی کردم فضا را جذاب کنم. بچه ها همیشه دوست دارم حیوانات برایشان حرف بزنند.»

ترلان پروانه نیز در این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگار سینماسینما مبنی بر وجود حاشیه های مختلف و بازی در مقابل ارسلان قاسمی گفت:«حاشیه ای وجود ندارد. من قبلا هم درباره این موضوع توضیح داد. نمی خواهم خودم را درگیر این موضوعات کنم. موضوع خاصی نبوده است و به صورت حرفه ای به کارم ادامه می دهم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها