تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۱۵:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 133422

سینماسینما، پریسا ساسانی: محمد کمانگیر بازیگر سریال «ایل‌دا» جزو نخستین افرادی بود که در سینما مبتلا به کووید-۱۹ شد.

او در گفتگو با سینماسینما از بهبودی خود خبر داد و گفت که علی رغم اینکه ابتلا به این بیماری محرز شده بود اما برای ادامه فیلمبرداری سکانس های مربوط به او آفیش شد و با حال نامساعد از بیمارستان به صحنه فیلمبرداری رفت و درنهایت با تب بالا و بروز علایم این بیماری در همان زمان به قرنطینه رفت.
اما ابتلای یکی از بازیگران سریال باعث نشد که فیلمبرداری و متوقف شود. به این ترتیب علیرضا سبط احمدی تهیه کننده و راما قویدل کارگردان بنا برقراردادی که با صدا و سیما داشتند تولید سریال «ایل‌دا» را ادامه دادند و تا تا ریخ ۲۷ اسفندماه فیلمرداری ادامه پیدا کرد و در نهایت هریک از عوامل که بیش از ۴۰ نفر بودند برای گذراندن تعطیلات نوروزی به خانه های خود بازگشتند.
در تمام مدتی که بر ساخت این سریال پافشاری می شد، کارگروه مدیریت بحران طی نامه هایی به عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما خواستار توقف فیلمبرداری سریال های تلویزیونی شد که به طبع با واکنش منفی و به عبارت بهتر تلاش برای عادی سازی این جریان از سوی رئیس سازمان صدا و سیما مواجه شدند.


محمد کمانگیر بازیگر سریال «ایل‌دا» در توضیح کم و کیف مبتلا شدن به این بیماری و چگونگی برخورد با این بیماری گفت: قبل از هر نکته ای باید بگویم بعد از مبارزه بسیار بالاخره بر کرونا غلبه کردم و به لطف خدا ۲ هفته است که بهبودی کامل یافته ام و مطمئن هستم با رعایت نکات بهداشتی و ادامه قرنطینه این ویروس را شکست می دهیم.
وی ادامه داد: اما باید بگویم که طبق بررسی های انجام شده این ویروس از تاریخ ۸ بهمن در ایران وجود داشته که متاسفانه اطلاع ندادند و من قبل از پیوستن به سریال «ایل‌دا» مبتلا به ویروس شده بودم و قبل از این سریال در همان روزها مشغول تمرین تئاتر بودم. اما دراین سریال علایم آن بروز کرد که به بیمارستان خرم آباد منتقل شدم ولی آنقدرامکانات بیمارستان ضعیف بود که تنها یک روز در بیمارستان بستری شدم و ترجیح دادم که با اعلام رضایت کامل از بیمارستان ترخیص شوم تا درمانم را در جایی دیگر ادامه دهم. اما در کمال ناباوری در روز دوم به سریال آفیش شدم و سر صحنه حالم خراب شد که اعلام کردم نه هتل می روم و نه به تهران برمی گردم و در نهایت در بیمارستان عشایر خرم آباد که شرایط بهتری داشت بستری شدم.
کمانگیر ادامه داد: در همان زمان کارگروه مدیرت بحران کرونا بر منع کار و توقف فیلمبرداری تاکید داشت و نامه های بسیاری برای توقف پروژه نوشته شد اما ترتیب اثر داده نشد. به اعتقاد من درک مناسبی از این بیماری در تولید فیلم و سریال وجود ندارد و نگرانی در تعویق قراردادها یکی از مسائلی است که باعث می شد به هشدارها و اخطارها بی توجه باشند. واقعیت این است که من در حال حاضرنگران آقای جعفر دهقان هستم وقتی شنیدم که راما قویدل هم مبتلا شده نگرانی ام دوچندان شد هم برای قویدل و هم برای آقای دهقان که خب بیماری زمینه ای ریوی هم دارد.
کمانگیر در پایان گفت: بیماری کرونا بسیار سخت و طاقت فرسا است که کنترل و پیشگیری آن تنها با تعویق در پروژه های سینمایی و تلویزیونی امکان پذیر است.
در اخبار اعلام شد که راما قویدل کارگردان «ایل‌دا» به کرونا مبتلا شده است و البته قویدل در گفتگو با خبرگزاری مهر تکذیب کرد و به صراحت اعلام کرده که کرونا ندارد. اما واقعیت این است که طبق اسناد موجود کارگروه مدیریت بحران کرونا در تاریخ ۱۸ اسفند ماه مراتب بیماری کمانگیر را به اطلاع رئیس هیات مدیره خانه سینما رساند و در نهایت در تاریخ ۱۹ اسفند ماه اداره بهداشت خرم آباد دستور توقف ادامه فیلمبرداری سریال را به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا صادر کرد اما تهیه کننده از تهران از این دستور سرپیچی کرد و اصرار به ادامه ی کار داشت تا اینکه در تاریخ ۲۱ اسفند ماه اداره بهداشت خرم آباد مجبور شد با استفاده از حکم قانونی اقدام به قرنطینه محل اقامت گروه تولید سریال کند و اجازه خروج و از سر گرفتن کار را سلب کند. باز هم با فشارهای تهیه کننده از تهران، گروه تولید سریال قرنطینه را شکست و از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ اسفند به صحنه فیلمبرداری برگشتند تا اینکه در نهایت ۲۷ اسفند ماه به دلایل مختلف از جمله تعطیلات نوروزی گروه به تهران بازگشت.
اما قصه حضور عوامل تولید در پروژه های سینمایی و تلویزیونی به پایان کرونا ختم نمی شود و باید منتظر ماند و دید پس از از پایان تعطیلات نوروزی خانه سینما و به خصوص رئیس هیات مدیره و روسای صنوف و همچنین صدا و سیما چه تصمیمی می گیرند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها