تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۱۱:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 73246
پیمان جعفری با اشاره به جلسه وزیر ارشاد با برخی روسای صنوف خانه سینما بیان کرد: ما مدیران تولید گروهی هستیم که بیشتر از دیگر عوامل از مشکلات موجود آگاهی داریم به همین دلیل سعی کردیم در این جلسه از مشکلات همه اصناف سخن بگوییم.

به گزارش سینماسینما، عضو اصلی هیات مدیره انجمن صنفی مدیران تولید سینما در گفت‌وگویی بیان کرد: ما در جلسه‌ای که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، درد و دل‌هایمان را بیان کردیم ولی بعد از آن باید دید اتفاقی می‌افتد یا خیر! وزیر ارشاد در این جلسه تلاش کردند به حرف‌ها و مشکلات ما گوش بدهند و خیلی از نکات نوشته شد، امیدوارم که این جلسه دستاوردی داشته باشد و ان شاءالله آقای وزیر بتوانند برای این حوزه کاری انجام دهند.

او در ادامه گفت: ما گروهی در سینما هستیم که بیشتر از دیگر عوامل از مشکلات موجود آگاهی داریم، به همین دلیل در این جلسه سعی کردیم تا جایی که ممکن است مشکلات همه اصناف را بگوییم ولی چون وقت کم بود نشد تمام حرف‌هایمان را بیان کنیم و امیدواریم باز هم جلساتی برگزار شود.

جعفری یکی از مشکلات اصلی سینما را نبود امنیت شغلی دانست و افزود: حذف شدن نام مدیران تولید از پروانه ساخت به مشکلی در کل سینما تبدیل شده است. این‌ اتفاق باعث شده است افراد غیرحرفه‌ای به سینما وارد شوند و دستمزدها بگونه‌ای بشود که دیگر قابل کنترل نباشد و همینطور بالا برود و این روند از اجاره‌ لوکیشن‌ تا دستمزدهای بازیگران و عوامل را دچار اختلال کرده و در یک کلام باید گفت که اصول کاری را به هم ریخته است.

او درباره ورود افراد غیر متخصص به بخش‌های مختلف سینما تصریح کرد: در شورای داوری اکثر شکایت‌ها از آدم‌های غیرمتخصص است و این امر باعث می‌شود ما هم زیر سوال برویم و دائم از وزارت خانه به ما نامه می‌زنند که چنین اتفاقی افتاده و باید چه کار کرد؟ درواقع صنوف خانه سینما گرفتار شده‌اند. در هر صنف که می‌رویم آمار بیکاری در آن بالاست و آدم‌های نابلد و غیرمتخصص جای افراد حرفه‌ای را گرفته‌اند، مثلا در بخش دستیار کارگردان یا فیلمبردار یا منشی‌های صحنه که سال‌ها زحمت کشیده‌اند، امروز به خاطر ورود افراد جدید این گروه بیکار شده‌اند.

جعفری در عین حال خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم که جلوی کار کردن کسی را بگیریم، اتفاقا باید آدم‌های جدید به این حوزه وارد شوند چون این سینما به نیروی تازه نفس نیاز دارد ولی بحث اینجاست که باید آموزش ببینند و این موضوع به یکی از بزرگترین مشکلات ما تبدیل شده است. حتی خود من هم به آموزش نیاز دارم زیرا روز به روز در دنیا اتفاقات جدیدی رخ می‌دهد و ما نباید از علم روز دنیا جا بمانیم.

او تصریح کرد: علی‌القاعده خانه سینما باید دوره‌هایی را برگزار کند و در این راستا، یک نفر در خانه سینما باید بانی شود تا این کار صورت بگیرد. قطعا خانه سینما مشکلی با این صحبت ندارد ولی باید متولی آن به وجود بیاید. ما حتی در خانه سینما یک صنفی داریم به نام اساتید سینما که در این راستا از این دوستان می‌توان کمک گرفت چون سابقه آموزش دارند و تربیت نیروی متخصص در سینما می‌تواند نظم و انضباط خوبی به سینما بدهد.

این مدیر تولید از دیگر مسائل مهمی که در جلسه با وزیر مطرح شد را، وضعیت بیمه به خصوص بیمه بازنشستگی اعضاء دانست و گفت: ما برای بیمه بازنشستگی اعضاء که سن‌شان بالا رفته است، باید دوندگی‌های زیادی انجام بدهیم و بعد هم مبلغ پرداختی اینقدر پایین است که باید حتما فکری برای آن بشود.

سیدعباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ به همراه محمدمهدی حیدریان ـ رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری ـ پنج‌شنبه، دوم آذرماه با حضور در جلسات جداگانه‌ای با برخی اهالی سینما در موزه سینما دیدار کردند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها