تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۱۲:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 161859

مراسم پایانی دومین جشنواره فیلم نوستالژیا جمعه شب دوم مهرماه با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف در میلان ایتالیا برگزار شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم نوستالژیا، دومین جشنواره فیلم نوستالژیا که ۳۰ شهریورماه تا ۳ مهرماه ۱۴۰۰ به دبیری محمد قانع‌فرد در میلان ایتالیا برگزار شد، جمعه شب دوم مهرماه با حضور اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره، تعدادی از فیلمسازها و داوران این دوره جشنواره نوستالژیا به پایان رسید.

دومین جشنواره فیلم نوستالژیا روز شنبه ۳ مهرماه با نمایش فیلم‌های بخش رقابتی به کار خود پایان داد.
دومین جشنواره فیلم نوستالژیا در سه بخش فیلمنامه، فیلم بلند و فیلم کوتاه برگزار شد. در این دوره جشنواره، ۱۴۷۲ اثر شامل فیلمنامه و فیلم کوتاه و بلند داستانی به دبیرخانه ارسال شد که از بین آنها، ۳ فیلمنامه، ۷ فیلم سینمایی و ۲۸ فیلم کوتاه انتخاب شدند.

در این مراسم همچنین برگزیدگان در سه بخش فیلمنامه، فیلم بلند و فیلم کوتاه معرفی و از آنها تجلیل شد. اسامی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد:

فیلمنامه:
فیلمنامه «جاشو» نوشته اشکان چاووشی از ایران برنده بهترین فیلمنامه کوتاه شد.

فیلم بلند:
جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی، به «امواج نرم دریای دوست»، به کارگردانی امیر کاوه و تهیه‌کنندگی امیر کاوه و مصطفی محمدخانی محصول مشترک ایران و ایتالیا اهدا شد.

در این بخش، همچنین جایزه صلح جشنواره نوستالژیا به فیلم «سیمین» به کارگردانی و تهیه کنندگی مرتضی آتش زمزم تعلق گرفت.

فیلم‌ کوتاه بخش مسابقه:
جایزه بهترین فیلم کوتاه به فیلم کوتاه «شورشی» به کارگردانی پی یر فیلیپ شوونی از کانادا اهدا شد.

در بخش فیلم کوتاه، همچنین جایزه ویژه دبیر جشنواره فیلم نوستالژیا به فیلم کوتاه «برادر» به کارگردانی بپه توفارولو از ایتالیا رسید.

بر اساس اعلام محمد قانع‌فرد دبیر دومین جشنواره فیلم نوستالژیا، فیلم‌های کوتاه بخش غیررقابتی حاضر در دومین دوره جشنواره نوستالژیا در زمانی مناسب نمایش داده خواهند شد که اطلاع‌رسانی می‌شود.
جشنواره فیلم نوستالژیا، اولین جشنواره فیلم های ایرانی در ایتالیا است که با هدف ایجاد فضای نوستالژیک برای ایرانیان شمال ایتالیا و ارائه بخشی از فرهنگ و هنر ایران به ایتالیایی‌ها راه اندازی شده است و در ۲ بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه و بلند برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها