تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۵/۰۷ - ۱۶:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 178932

تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌ها در حالی منتشر می‌شود که از فردا اکران فیلم‌های کمدی به مدت حدود ۱۲ روز متوقف خواهد شد و دیگر آثار غیرکمدی چند روزی فرصت دارند تا شاید مخاطب بیشتری جذب کنند.

به گزارش سینماسینما، بررسی گیشه سینما در ماه‌های اخیر علاوه بر ریزش شدید مخاطب نسبت به دوران قبل از کرونا نشان داده که مردم اگر هم تمایلی به سینما رفتن داشته باشند بیشتر ترجیح می‌دهند فیلم کمدی ببینند و همین باعث شد از یک سال گذشته تا کنون دورِ رقابت دست فیلم‌های کمدی باشد. اما حالا با فرارسیدن ماه محرم اکران چند فیلم کمدی سینماها متوقف می‌شود.

در حال حاضر بالاترین آمار فروش و تعداد مخاطب به کمدی‌های «انفرادی» و «سگ بند» و فیلم اجتماعی تلخ «علف‌زار» اختصاص دارد که از ابتدای سال به ترتیب حدود ۵۴ میلیارد تومان، ۴۰ میلیارد تومان و ۱۴ میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

در یک ماه اخیر چند فیلم جدید به چرخه اکران اضافه شدند از جمله «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده که تاکنون ۲۸۸ هزار تماشاگر داشته و به فروش نزدیک ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

«زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری نیز با ۳۷ هزار نفر تماشاگر بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی با ۲۶ هزار نفر مخاطب به فروش حدود یک میلیارد تومان رسیده و «روز ششم» به کارگردانی حجت قاسم‌زاده با بیش از ۲۰ هزار نفر تماشاگر نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم «پیتوک» به کارگردانی مجید صالحی ۴۸۰۰ نفر تماشاگر ۱۶۵ میلیون تومان فروش داشته و «پدر و دختر» به کارگردانی خسرو ملکان پایین‌ترین میزان فروش را داشته که تا ظهر امروز، هفتم مرداد ماه فقط ۱۹۹ بلیت به مبلغ هفت میلیون تومان فروخته است.

فیلم کودک و نوجوان «بازیووو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی نیز با بیش از ۳۵ هزار نفر مخاطب تاکنون یک میلیارد تومان فروش کرده است.

همچنین «بی‌صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده که از خردادماه روی پرده رفته، با بیش از ۱۸ هزار و و ۶۰۰ نفر مخاطب تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم‌های «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی هم که در چند وقت گذشته به تناوب بلیت‌های رایگان یا تخفیف‌دار بیشتری به مخاطبان عرضه کردند به ترتیب به فروش سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده‌اند.

از آنجا که فردا ماه محرم آغاز می‌شود، از هشتم مردادماه فیلم‌های کمدی «انفرادی»، «سگ بند»، «چند می‌گیری گریه کنی۲» و «نقره داغ» اکران نمی‌شوند و نمایش آن‌ها در سینماها بعد از پایان عزاداری‌های دهه اول محرم یعنی حدود ۱۹ مردادماه از سر گرفته خواهد شد.

با توجه به اینکه آمار فروش فیلم‌ها در چهار ماه گذشته برای سینماداران و صاحبان فیلم‌ها رضایت بخش نبوده و حتی برخی را از اکران فیلم‌های خود در شرایط فعلی منصرف کرده است، شورای صنفی نمایش اعلام کرده که در تلاش است برنامه‌ریزی بهتری را برای اکران در سینماها بعد از ماه محرم اجرا کند که البته تاکنون خبری درباره برنامه‌های آینده دست‌اندرکاران اکران برای اینکه گیشه سینما تکانی بخورد و مردم با سالن‌های سینما آشتی کنند منتشر نشده است.

*آمار فروش فیلم‌ها براساس اطلاعات سامانه سمفا تا ظهر روز جمعه هفتم مردادماه است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها