تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۶:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 146704

کمپانی دیزنی پس از آن که اعلام کرد ۱۰۰ پروژه جدید در دست تولید دارد با رشد قابل توجه سهامش در وال استریت روبرو شد و حالا می‌تواند رسیدن به آمار نت‌فلیکس را محتمل بداند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ددلاین، سهام دیزنی با رشدی انفجاری به بالاترین درجه خود رسید و قیمت هر سهم با افزایشی ۱۴ درصدی به بیش از ۱۷۵ دلار رسید.

این ذوق سرمایه‌گذاران پس از این رخ داد که شرکت، «روز سرمایه‌گذاران» خود را برگزار کرد. خیلی‌ها مدت‌ها بود انتظار این روز را می‌کشیدند.

این رخداد ساعت‌ها طول کشید و یکی از برنامه‌های آن بیش از چهار ساعت تبلیغ برای ۱۰۰ فیلم و سریال جدید بود که قرار است به سرویس استریمینگ دیزنی پلاس اضافه شود. این شرکت همچنین تخمین زد که تا سال ۲۰۲۴ بین ۲۳۰ تا ۲۶۰ میلیون مشترک برای دیزنی پلاس خواهد داشت.

بازگشت سهام دیزنی به بازار بسیار قابل توجه بود، مخصوصاً با توجه به اینکه ارزش هر سهم در اوایل ۲۰۲۰ و با آغاز پاندمی کووید -۱۹ به زیر ۸۰ دلار رسیده بود.

با وجود اینکه پاندمی کرونا باعث شده پارک‌های موضوعی، سالن‌های سینما، بخش‌های ورزشی و دیگر بخش‌هایی که برای دیزنی سود تولید می‌کنند ضربه عظیمی بخورند، در عین حال باعث شد حرکت شرکت به سمت سرویس استریمینگ تسریع شود.

اگر همین نرخ رشد ادامه پیدا کند، دیزنی شانسی برای رسیدن به نت‌فلیکس خواهد داشت که تا سی‌ام سپتامبر گفت ۱۹۵ میلیون مشترک دارد.

تحلیل‌گران گفتند قابل توجه است که دیزنی توانسته یک سال پس از «روز سرمایه‌گذاران» قبلی خود که در آن برای نخستین بار وال استریت را نسبت به جاه‌طلبی‌هایش در عرصه استریمینگ متقاعد کرده بود یک بار دیگر موفقیت خود را تکرار کند.

سال گذشته در آن روز سهام دیزنی ۱۰ درصد رشد کرده بود و با فاصله کمی پس از آن رخداد قیمت آن به ۱۳۰ دلار به ازای هر سهم رسیده بود.

تحلیل‌گران همچنین به این نکته اشاره کردند که دیزنی یک شرکت ۱۰۰ ساله است که همیشه محتوای خود را بیشتر از طریق اشخاص ثالث توزیع و پولی‌سازی کرده اما رویکرد آن حالا کاملاً تغییر کرده و خودش کنترل را در دست گرفته است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها