تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۱۶:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 16142

داود میر باقری محمد تاجیک :مجموعه “ماه تی تی “،جدید ترین پروژه داود میر باقری است که از مدتی قبل اخبار متعددی درباره این پروژه منتشر شد .

به گزارش سینما سینما ،ماه تی تی پروژه ای است که طرح آن را  داود میر باقری از سالها قبل در ذهن داشته است وحتی در گفت وگویی که در سال ۸۹ با حسین معززی نیا  داشته ،گفته است که مضمون اصلی این مجموعه ،رابطه نزدیکی با فلسفه انتظار دارد.

فریبرز عرب‌نیا به تازگی به عنوان یکی از بازیگران اصلی مجموعه «ماه تی تی» انتخاب شده است. او این بار قرار است در نقش یک سردار ایرانی با نام «چمروش» در تازه ترین کار داوود میرباقری جلوی دوربین برود.بر اساس خبرهایی که پبش از این منتشر شده ،مجموعه «ماه تی تی» به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی مهران برومند قرار است بهار امسال جلوی دوربین برود. انتخاب بازیگران و عوامل پشت دوربین این مجموعه همچنان ادامه دارد.«ماه تی تی» فضای متفاوتی نسبت به کارهای قبلی میرباقری دارد و تجربه تازه ای برای او محسوب می شود. میرباقری در این سریال قصد دارد برای اولین بار به سراغ تاریخ چند هزار ساله ایران برود که البته این قصه تلفیقی با فضای معاصر دارد.این سومین همکاری میرباقری با مهران برومند پس از سریال هایی همچون «شاهگوش» و «دندون طلا» است.سال گذشته این کارگردان مجوعه نمایش خانگی «دندون طلا» را به بازار عرضه کرد.

/اصلاً فلسفه‌ی انتظار همین است/

خود داود میر باقری در مصاحبه ای در چند سال قبل در باره فیلمنامه ماه تی تی گفته است :فعلاً نمی‌دانم به سینما برمی گردم با نه ولی اگر هم برگردم دوست دارم طرحی را بسازم به نام ماه تی‌تی که آن وقت‌ها در مدرسه‌ی کارگاهی تصویب شد، ولی فرصتی برای نوشتنش پیش نیامد. اگر برگردم به سینما این فیلم را می‌سازم. البته اگر بخواهند با آن معیارهایی که با آدم‌برفی برخورد کردند، به این طرح نگاه کنند، این هم همان مشکلات را دارد.داستان درباره‌ی یک سردار است که در دوران مغول به خواب رفته و باستان‌شناسان پیدایش می‌کنند و بیدارش می‌کنند. این آدم چون در آن دوران طلسم شده و به خواب رفته، ذاتاً مغول‌ستیز است. حالا در روزگار ما بیدار شده و مغول‌زاده‌ها را تشخیص می‌دهد و تعجب می‌کند چرا اینها تغییر شکل داده‌اند. می‌خواهد با آنها بجنگد. تیری هم بر بدنش کارگر نمی‌شود مگر از جنس سلاح‌های دوران خودش. می‌رود یقه‌ی خیلی‌ها را می‌گیرد. مملکت به هم می‌ریزد. این داستان را به این دلیل دوست داشتم که فکر می‌کردم این سوژه، نیاز امروز ماست، چون داریم مسیرهایی را غلط می‌رویم. ما به این هشدارها نیاز داریم. اصلاً فلسفه‌ی انتظار همین است. ما به ظهور حضرت مهدی (عج) اعتقاد داریم، درست است؟ وقتی حضرت ظهور می‌کند به‌هرحال یقه‌ی کسانی را می‌گیرد، نه؟ چه کسانی نگران می‌شوند؟(گفت وگو با حسین معززی نبا در سال ۸۹)

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظرات شما

  1. مهرداد
    ۲۹, مرداد, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

    سلام
    اقای میرباقری
    من عاشقه بازیگری
    هستم

  2. مهرداد
    ۲۹, مرداد, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

    تا حالا سه بار سر کارشما بودم

نظر شما


آخرین ها