تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۴:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 185405

فیلم کوتاه «چپ دست» به نویسندگی و کارگردانی نسرین محمدپور در ادامه حضورهای جهانی خود، به یک جشنواره فیلم کوتاه یونانی راه یافت.

به گزارش سینماسینما، فیلم کوتاه «چپ دست» به نویسندگی و کارگردانی نسرین محمدپور و تهیه‌کنندگی فریبا عرب (کمپانی CHOSEN IMAGE) به بخش رقابتی جشنواره positily Different short film کشور یونان راه یافت.

جشنواره فیلم کوتاه positily Different با هدف ایجاد بستری برای نمایش آثار مرتبط با تفکرات قومیتی، نژادها، موضوعات جنسیتی و تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی، در این دوره میزبان ۳۷ اثر از ۱۷ کشور است که ویژگی حائز اهمیت آثار انتخابی، پرداختن به موضوعاتی است که به درک تفاوت های ارزشی فرهنگی و خلق دنیای بهتر کمک می‌کند.

این دوره جشنواره ۲۵ تا ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ مصادف با ۱۶ تا ۱۹ مارس ۲۰۲۳ با حضور صاحبان اثر برگزار می‌شود. همچنین آثار منتخب به صورت همزمان در شهرهای برلین، بارسلونا، بولونیا، داکار، زاگرب و مالتا اکران خواهند شد.

فیلم کوتاه «چپ دست» پیش از این علاوه بر حضور در جشنواره‌های معتبر خارجی، از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم زنان سئول(در بخش رقابت آسیایی) و جشنواره Gobeklitepe international ترکیه (جایزه ویژه تماشاگران) را دریافت کرده است.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «چپ دست» ۱۵ دقیقه‌ای آمده است: «مریم تصمیمی بزرگ در سر دارد و قصد دارد کاری انجام دهد و خود را برای این کار آماده می‌کند اما…»

یاسمن نصیری، رهام اسدی، سهیل رضایی، لیلا دلیر، رضا موسی زاده گلستانی، علی جوان، ناصر شجاعی‌فر، رضا لیودانی، رحیم اسدی، شهرزاد خوشخو، مصطفی رضایی، مسعود خانزاده، تکتم محمدی و محمدامین مجدی، بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

لینک کوتاه

 

آخرین ها