تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۶:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 21255

رضا میرکریمیرضا میرکریمی در هفتمین آپاراتچی در گپ و گفت با جواد یحیوی صحبت های صریح خود درباره سینما، فضای تبلیغ آثار، فیلم دختر، جشنواره جهانی فجر، حواشی استعفا از خانه سینما و … را بیان کرده است.

به گزارش سینماسینما، رضا میرکریمی که این روزها فیلم «دختر» را بر روی پرده سینماهای کشور در حال اکران دارد و به تازگی سکان خانه سینما را به دیگری سپرده است در مقابل دوربین آپاراتچی و جواد یحیوی قرار گرفته است و ناگفته های خود را از فضای تبلیغات، اکران و درونمایه تازه ترین اثر خود، برنامه های جشنواره جهانی فجر، مدیریت در خانه سینما و اتفاقات شورای نمایش و … را بیان کرده است.

سهم فیلم ما از تلویزیون یک تیزر بی خاصیت بود
این کارگردان و سینماگر در صحبت های خود با اظهار گله گی از عدم حمایت تلویزیون از تبلیغات فیلم ها و پخش تیزر، بیان کرد: فیلم ما تبلیغات جدی نداشت و تیزرها اکثرا در تلویزیون رد شدند و در نهایت یک تیزر بی خاصیت که خیلی بار علمی ندارد و تنها اطلاع رسانی می کند، در تلویزیون پخش می شود.
این کارگردان همچنین از فضای تبلیغی شبکه GEM که به نفع سینما و فیلم ها بود و واکنش اشتباهی که نسبت به آن نشان داده شد و تعریف درستی نداشت سخن گفت.

بحث همیشگی سانسور تیزرها و اعمال سلیقه های غلط که گریبانگیر «دختر» نیز شده است میرکریمی را برآن داشت تا چند مورد از ایرادات و حذفیات این فیلم در تیزرهایی که خیلی کم دیده شد را عنوان کند. وی گفت: به پخش ترانه محسن یگانه ایراد گرفتند و گفتند از تیزر حذف شود، ترانه ای که از رادیو پخش می شود و خود من بارها آنرا شنیده ام اما باید حذف شود. اهمیت اصرار به اینکه ظاهرسازی کنیم و چیزی که وجود دارد را نبینیم و بگوییم بقیه هم نبینند نتیجه اش این می شود که تلویزیون مخاطب خود را از دست بدهد و فضای مجازی که عددی نبود رقیب قدرتمندی برای آن شود.

کارگردان فیلم «دختر» از اهمیت دغدغه و مشکلات دختران سرزمین خود و فاصله ای که میان ارتباط آن ها با پدران خود شکل گرفته است گفت تا رقم فروش این فیلم تا به امروز و فضای سینمای ایران و مسائلی که در آن وجود دارد.

از خانه سینما بیرون آمدم تا جواب این سوال ها را ندهم

وی در پاسخ به سوالات جواد یحیوی که به مقولات مطرح‌شده درباره‌ی خانه‌ی سینما پرداخته بود‌، عنوان کرد: از خانه سینما بیرون آمدم تا جواب این سوال ها را ندهم.

مدیرعامل سابق خانه سینما در پاسخ به اینکه می گویند خانه سینما را رها کرده تا مناصب دیگری بگیرد، گفت: کاش اینقدر سیاستمدار بودم.

میرکریمی از تعدد سایت های خبری و اخباری که ممکن است به اشتباه در آنها منتشر شود سخن گفت و اشاره کرد: این سایت ها به دلیل تعداد زیادشان و کمی خبر گاهی مجبور می شوند خودشان خبر جعلی بسازند، مثلا امروز یک جا خواندم من از خانه سینما استعفا داده ام تا مشاور آقای قالیباف در انتخابات شوم! اقدامات بخش جهانی جشنواره فیلم فجر در دورهای که پشت سر گذاشت و دوره پیش رو سرفصل دیگری از صحبت های رضا میرکریمی در برنامه آپاراتچی بود.

« آپاراتچی» در برنامه این هفته خود که پنجشنبه شب بر روی سایت آپارات قرار می گیرد با بخش های دیگری چون اخبار و اتفاقات سینما، نقد فیلم های بارکد و آنومالیسا هفتمین برنامه خود را به تماشای مخاطبان و علاقمندان سینما می گذارد.
از عوامل و دست اندرکاران این برنامه؛ حامد قشلاقی تهیه کننده، خسرو نقیبی سردبیر، محمود محمودی مشاور هنری، مارال دوستی معاون سردبیر، مسعود صنم مدیر پروژه و کارگردان هنری، زهرا صفایی مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی، سارا معلم تدوین، آرش جهانشاه مدیر تولید و … قابل ذکر هستند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها