تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۵:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 110838

در هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن فیلمسازان بزرگی چون کن لوچ و پدرو آلمودوار برای رسیدن به نخل طلا رقابت می‌کنند.

به گزارش سینماسینما، فهرست فیلم‌های حاضر در بخش رقابت اصلی هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن معرفی شدند. در این دوره از معتبرترین جشنواره سینمایی جهان بزرگانی چون کن لوچ برنده ۲ نخل طلای کن به رقابت رونق می‌دهند.

ترنس مالیک،‌ پدرو آلمودوار و برادران داردن دیگر چهره‌های سرشناس این دوره از جشنواره فیلم کن هستند. البته پیش از این هم اعلام شده بود که جشنواره با نمایش فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند» ساخته جیم جارموش افتتاح می‌شود.

«مرده‌ها نمی‌میرند» به کارگردانی جیم جارموش، «رنج و افتخار» به کارگردانی پدرو آلمودوار، «Sorry We Missed You» به کارگردانی کن لوچ، «دریاچه غاز وحشی» به کارگردانی دیائو یینان، «خائن» به کارگردانی مارکو بلوچیو، «انگل» به کارگردانی بونگ جون‌هو، «احمد» به کارگردانی برادران داردن، «اوه مرسی» به کارگردانی آرنو دپلشن، «آتلانتیک» به کارگردانی متی دیوپ، «ماتیاس و ماکسیم» به کارگردانی زاویه دولان، «جو کوچولو» به کارگردانی جسیکا هاسنر، «بینوایان» به کارگردانی لاج لیو، «زندگی پنهان» به کارگردانی ترنس مالیک، «باکورائو» به کارگردانی کلبر مندونسا فیلیو و جولیانو دورنلس،‌ «ویسلر» به کارگردانی کورنلیو پورومبوی، «فرانکی» به کارگردانی ایرا ساکس، «پرتره بانویی در آتش»‌ به کارگردانی سلن سیاما و «این باید بهشت باشد» به کارگردانی ایلیا سلیمان و «سیبل» به کارگردانی جاستین تریت فیلم‌های بخش رقابت اصلی این دوره از جشنواره فیلم کن هستند. 

در نهایت برنده نخل طلایی این دوره از جشنواره فیلم کن را هیات داورانی به ریاست الخاندرو گونزالس ایناریتو انتخاب خواهند کرد.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها