تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۲۲:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 26894

اسکاردر حالی که تنها چند هفته فرصت تا اعلام نهایی نماینده ایران به اسکار وجود دارد امروز نام هشت فیلم به عنوان فهرست اولیه منتشر شده است.

به گزارش سینماسینما، تا کنون ۲۶ کشور نماینده رسمی خود را به اسکار معرفی کرده اند؛ این در حالی است که هیات انتخاب نماینده ایران به تازگی نام هشت فیلم «ابد و یک روز» (سعید روستایی)، «اژدها وارد می شود» (مانی حقیقی)، «ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)، «دختر» (سیدرضا میرکریمی)، «فروشنده» (اصغر فرهادی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان) و «ناهید» (آیدا پناهنده) اعلام کرده است که بعد از مدتی یکی از آن ها قطعی خواهد شد. رقبای قطعی شده ایران تا کنون به شرح زیر است.
۱. چین: (لطفا پنجره ات را باز کن)
۲. ارمنستان: (زمین لرزه)
۳. صربستان: (خاطرات راننده قطار)
۴. تونس: (گل حلب)
۵. هنگ گنگ: (بندری برای صدا زدن)
۶. سوئد: (مردی به نام اووه)
۷. مصر: (درگیری)
۸. بلژیک: (آردن)
۹. سوئیس: (انیمیشن کدو سبز)
۱۰. آلمان: (تونی اردمن)
۱۱. عربستان: (برکت با برکت)
۱۲. کرواسی: (سمتی دیگر)
۱۳. استرالیا: (تانا)
۱۴. افغانستان: (رفتن)
۱۵. گرجستان: (خانه دیگران)
۱۶. کوبا: (همراه)
۱۷. ونزویلا: (از دوردست)
۱۸. مجارستان:(قتل هاروی چرخ ها)
۱۹. بوسنی و هرزگوین: (مرگ در سارایوو)
۲۰. کره جنوبی: (عصر سایه ها)
۲۱. ژاپن: (ناگازاکی)
۲۲. برزیل: (راز کوچک)
۲۳. شیلی: (نرودا)
۲۴. لیتوانی: (روز سنکا)
۲۵. رومانی: (سیرانودا)
۲۶. اسپانیا: (جولیتا)
گفتنی است زمان رأی‌گیری از اعضای آکادمی برای انتخاب نامزدها از ۵ ژانویه آغاز می‌شود و تا ۱۳ ژانویه ادامه خواهد داشت و نامزدهای نهایی این رویداد سینمایی نیز روز ۲۴ ژانویه (۵ بهمن) اعلام خواهند شد. مراسم اعطای جوایز فنی و علمی اسکار روز ۱۱ فوریه ۲۰۱۷ (۲۳ بهمن) برگزار خواهد شد و دو روز بعد یعنی از دوشنبه ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن) رأی گیری نهایی برای انتخاب برندگان جوایز کلید می‌خورد و اعضا، حداکثر تا سه‌شنبه ۲۱ فوریه (سوم اسفند) فرصت دارند برگزیدگان خود را در شاخه‌های گوناگون انتخاب کنند. مراسم نهایی اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (یکشنبه ۸ اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها