تهیه کننده مستندِ سرگذشت دختران تیم هاکی ایران، در جمع خبرنگاران، درباره علت انتخاب «هایده صفی یاری» و «حبیب خزاییفر» به عنوان آهنگساز و تدوینگر فیلم گفت.
چهارشنبه و پنجشنبه گذشته، سالن نمایش «جایی برای فرشتهها نیست» در پردیس سینمایی چارسو و سینماموزه باغ فردوس، غرق جمعیت مشتاقی شد که همگی کنجکاو بودند، سرگذشت جالب دختران تیم اسکیتهاکی ایران را ببینند که نام شان پیش از این با کمپین «مبارزه از من حمایت از تو» بر سرزبانها افتاده بود. سالن پردیس چارسو در نمایش اول به حدی غرق جمعیت بود که عدهای جا برای نشستن نداشتند و به همین دلیل سانس اضافه برای ۱۰:۳۰ صبح روز بعد تدارک دیده شد.
«محمد شکیبانیا»، تهیه کننده مستند«جایی برای فرشتهها نیست» پس از اکران دوم این فیلم در جشنواره حقیقت در جمع خبرنگاران درباره تیم حرفهای که برای ساخت این مستند دور هم جمع شدهاند، گفت:«بعد از تصویب طرح «سام کلانتری» در مرکز گسترش همه عوامل را با مشورت هم انتخاب کردیم. چون نگاه ما از اول این بود کاری بسازیم که برای اکران عمومی در سینما ارائه شود، بنا شد از عوامل سینمای ایران که در حوزه مستند کار کردهاند استفاده کنیم.»
او در ادامه توضیح داد:«این کار با توجه به بودجههای کار مستند شاید تصمیم عاقلانهای نبود اما به نظرم در این که خروجی کار مورد پسند مخاطب واقع بشود تصمیم درستی بود. رضا تیموری به دلیل سابقه طولانی کار با کارگردان و هماهنگی کامل با او برای فیلمبرداری کار انتخاب شد و با پیشرفت کار سه نفر از عوامل سرشناس سینمای ایران هم در ترکیب نهایی انتخاب شدند. «هایده صفییاری»، تدوینگر فعال و خوشآوازه سینما تدوین این کار را پذیرفت، «حبیب خزاییفر»آهنگسازی و «انسیه ملکی» هم طراحی و ترکیب صدا را عهده دار شد و به نظرم هر سه یکی از بهترین کارهای حرفهای شان را ارائه دادند.»
شکیبانیا در پاسخ به این سوال که چطور با بودجه کم مستندسازی از عوامل حرفهای استفاده کردید، گفت:«ما موضوع جذابی در اختیار داشتیم که به نظرمان ارزشش را داشت که برای ارائه آن در سینما تلاش کنیم. از طرفی عوامل به دلیل علاقهای که به موضوع فیلم داشتند کمتر از دستمزد متعارف خود گرفتند و چون هنوز آن هزینه هم برای بودجههای سینمای مستند بسیار گزاف بود توانستیم «محسن شاه محمدمیراب»، سرمایهگذار علاقهمند به کار را دعوت کنیم که علاوه بر سرمایهگذاری در پروژه در بخشی از کارهای تهیه فیلم هم کمکمان کند.»
تهیه کننده«جایی برای فرشتهها نیست» به تجربه لذت بخش همکاری با افراد حرفهای در این مستند اشاره کرد و گفت:«اساسا وقتی با عوامل حرفهای کار میکنی مطمئنی که بعد از توافقات اولیه، کار با بهترین کیفیت انجام میشود.»
او ادامه داد:«حقیقت این است که به دلیل مقتضیات ناگوار بودجهای در سینمای مستند دستمزدی که عوامل کار دریافت کردند از آنچه معمولا در سینما دریافت میکنند کمتر بود و از طرف دیگر کار برای یک فیلم مستند بسیار پر دردسرتر از یک کار شسته رفته سینمایی است اما واقعا عوامل این کار همه با عشق و علاقه کار را پیش بردند و مسائل مالی همیشه در اولویت بعدی قرار داشت و کاستیها و کمبودها تاثیری در کیفیت خروجی عوامل مستند نگذاشت.»
شکیبانیا توضیح داد:«من این را از حرفهای گری عوامل میدانم که پس از توافق و عقد قرارداد، تمام توان خود را برای ارائه یک کار کم نقص انجام دادند. از طرفی جریان گفتگوی حرفهای، سازنده و بدون تعارفات معمول هم بین کارگردان سختگیر و عوامل این کار برقرار بود که به فضای حرفهای کار مربوط میشد.»
فیلم بلند #جایی_برای_فرشته_ها_نیست، آخرین ساخته #سام_کلانترى، مستندساز ایرانى است که داستانى دیدنی را از مسیر سخت زندگی حرفهای اعضای تیم ملی اسکیت هاکی دختران #ایران به تصویر مى کشد. تهیهکنندگی این اثر را محمد شکیبانیا و محسنشاهمحمدمیراب به عهده داشته اند.
این فیلم، در رقابتی نفس گیر به بخش مسابقه بین الملل #جشنواره_حقیقت رسیده و از بین ۸۳ فیلم بلند، براى بخش ملى و سپس از میان ۲۰ مستند بلند براى شرکت در مسابقه بین الملل جشنواره فیلم مستند امسال انتخاب شده است.
آخرین نمایش فیلم در جشنواره حقیقت، جمعه در سالن شماره یک پردیس چارسو، ساعت ۲۰ است.
پایان پیام|
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- نامه یک دستیار کارگردان به همایون اسعدیان/ به ماجرای فساد در سینما، پلتفرم و تلویزیون، کلانتر نگاه کنید
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- «علت مرگ: نامعلوم»؛ اثری با ارزش و کمیاب در سینمای امروز ایران
آخرین ها
- استوری رضا کیانیان درباره وضعیت استادیوم آزادی
- توسط انجمن جلوههای ویژه آمریکا؛ تجلیل از کارگردان و بازیگر ژاپنی برای جلوههای ویژه سینمایی
- تاریخسازی محصول یونیورسال/ «شرور»؛ پرفروشترین فیلم اقتباسی از نمایشهای تئاتر برادوی
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- معرفی آثار راه یافته به یک بخش و هیئت انتخاب دو بخش از جشنواره تئاتر فجر
- ویدیو/ واکنش هنرمندان و نویسندگان نسبت به توهین به مزار غلامحسین ساعدی
- «علت مرگ: نامعلوم»؛ اثری با ارزش و کمیاب در سینمای امروز ایران
- فوت سازنده کمدیهای موفق دهه ۸۰و ۹۰؛ چارلز شایر درگذشت
- نمایش و بررسی فیلم «عکس» در سینما اندیشه
- بازار بازیگر حباب دارد؛ مقصر دستمزد نجومیِ تعدادی از هنرمندان پلتفرمها هستند؟
- لطفا از نردبان «فسیل» بالا نروید
- گزارش گیشه سینماها؛ بیش از ۵۳ میلیارد سهم فروش فیلمها در هفته گذشته
- ناگفته های سینما از زبان یک روحانی که با نقد فیلم تبلیغ دین می کند/حاج آقا؛ دوربین؛ حرکت
- مهدی فرجی اعلام کرد: اسامی هیات دوران و رشته های جشنواره نمایش خانگی «دیدار»
- جشنواره تئاتر فجر؛ اعلام آثار بخش دیگرگونههای اجرایی و نامزدهای بخش نمایشنامه نویسی
- نامه یک دستیار کارگردان به همایون اسعدیان/ به ماجرای فساد در سینما، پلتفرم و تلویزیون، کلانتر نگاه کنید
- برای سومین بار طی امسال بلیت کنسرت گران شد/ کنسرت؛ کالایی لوکس و در انحصار قشری خاص
- تغییرات نادرست توسط گروهی دیگر انجام شده/ واکنش ابراهیم حقیقی به انتقادات درباره پوستر جشنواره فیلم فجر
- با بازی تام کروز؛ فیلم بعدی ایناریتو ۲ سال دیگر اکران میشود
- درباره پوستر جشنواره فیلم فجر وفاقخواهی مادرانه، تحولخواهی دخترانه
- بزرگداشت ادنا زینلیان برگزار شد/ رونمایی از کتاب «صحنه عشق من است»
- اعلام سینماهای میزبان چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- جایزه صلح جشنواره ایتالیایی به فیلم «بایکوت» رسید
- فوت اولیویا هاسی/ ستاره «رومئو و ژولیت» درگذشت
- «علت مرگ: نامعلوم» پرسش اخلاقی جدیای دارد
- اختصاصی سینماسینما/ به مناسبت نودمین زادروز فروغ فرخزاد؛ شناسنامه اصلی فروغ کجاست؟
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- لزوم شفافسازی در مکاتبات اداری وزارت ارشاد؛ انتشار نامههای عمومی ظرف ۴۸ ساعت
- منتقدان معرفی کردند؛ بهترین بازیگران تلویزیونی سال ۲۰۲۴
- سیاهچاله تولید هزینههای سریالسازی در ایران هیچ شباهتی به یک صنعت ندارد