تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۱۹:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 108641

جسیکا چستین بازیگر سرشناس سینما، داستان «ماه عسل: رمانی از جورج الیوت» را در قالب یک اقتباس سینمایی تصویر می‌کند.

به گزارش سینماسینما، کمپانی فیلم جسیکا چستین به نام «فرکل فیلمز» حقوق رمانی از دینیتا اسمیت را خریداری کرده تا با اقتباس از آن یک فیلم بسازد. این درام تاریخی با نام «ماه عسل: رمانی از جورج الیوت» سال ۲۰۱۶ منتشر شده و درباره ماه‌عسل الیوت در ونیز در ژوئن ۱۸۸۰ است.

در این رمان ازدواج الیوت با والتر کراس که ۲۰ سال جوان‌تر از این نویسنده سرشناس بود، روایت شده است. الیوت در آن زمان ۶۰ ساله بود و تازه از درگذشت جورج هنری لیوس که به مدت ۲۶ سال همسرش بود التیام یافته بود و سوال‌های زیادی در وجودش درباره از بین رفتن فیزیکی و تنهایی مطرح شده بود. در این داستان امکان رستگاری و شادی در یک وحدت متفاوت مطرح شده است. الیوت دسامبر ۱۸۸۰ درگذشت.

جورج الیوت اسم مستعاری بود که ماری آن اوانز برای خودش برگزیده بود. او به این نتیجه رسیده بود که باید نامی مردانه داشته باشد تا داستان‌ها و نوشته‌هایش خوانده شوند. گرچه نویسندگان زن در آن زمان آزادانه نام اصلی‌شان را در آثار خود می‌نوشتند؛ اما او می‌خواست فقط نویسنده داستان‌های عاشقانه نباشد.

وی به یکی از مطرح‌ترین رمان‌نویسان عصر خودش بدل شد و آثاری چون «آدام بید» (۱۸۵۹)، «آسیابی بر رودخانه» (۱۸۶۰)، «سیلاس مارنر» (۱۸۶۱)، «میدل‌مارچ» (۱۸۷۱) و «دنیل دروندا» (۱۸۷۶) را خلق کرد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها