تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۱۴:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 37104

پولاد کیمیاییپولاد کیمیایی گفت: با وجود آنکه قرار بود فیلم «معکوس» را به تهیه‌کنندگی منصور لشکری قوچانی بسازم فعلا از ساخت آن منصرف شده‌ام.

به گزارش سینماسینما، زمانی که قرار شد فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی با تهیه‌کنندگی آقای قوچانی ساخته شود از طرف ایشان پیشنهادی برای تهیه‌کنندگی فیلم خودم که قصد ساخت آن را داشتم دریافت کردم، اما با توجه به مسائل و مشکلات پیش آمده بر سر پروژه «قاتل اهلی»، فعلا نمی‌خواهم فیلم «معکوس» را بسازم و فیلمنامه دیگری را آماده می‌کنم.

کیمیایی تأکید کرد: این فیلمنامه جدید تقریبا در حال تکمیل شدن است و به زودی آن را برای دریافت پروانه ساخت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌کنم تا در صورت کسب مجوز، پیش از پایان سال فیلمبرداری را شروع کنم چون با توجه به برخی صحنه‌هایی که در فیلم وجود دارد نیاز است در فصل زمستان حتما فیلمبرداری آغاز شود.

این بازیگر که دو فیلم «گشت ارشاد» به کارگردانی سعید سهیلی و «خفه‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی را احتمالا در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد داشت در پاسخ به اینکه آیا فیلم «قاتل اهلی» پدرش که در آن بازی کرده است هم به جشنواره فجر می‌رسد؟ گفت: بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد چون سکانس‌های مهمی از فیلمبرداری باقی مانده که پدرم بر تکمیل آن‌ها تأکید دارد، چرا که تکلیف چند شخصیت در فیلم باید مشخص شود.

او افزود: مشکلاتی که بر سر فیلم «قاتل اهلی» پیش آمده و اختلافی که با تهیه‌کننده ایجاد شده است، باعث شده موضوع در شورای حل اختلاف خانه سینما و نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیگیری باشد و قرار است کارشناسان درباره آن نظر دهند.

کیمیایی درباره چگونگی بروز این مشکلات و حاشیه‌ها که بخشی از آن از سوی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «قاتل اهلی» رسانه‌ای هم شده است، اظهار کرد: من خودم شخصا تمایلی به صحبت درباره این موضوع نداشتم اما اکنون به عنوان بازیگر این فیلم و به دلیل آنکه برخی مسائل به واسطه حضور من در فیلم مطرح می‌شود لازم می‌دانم که نکاتی را اشاره کنم.

او ادعا کرد: اولین حاشیه‌های فیلم «قاتل اهلی» از جایی شروع شد که تهیه‌کننده پافشاری زیادی برای تغییر متن داشت به طوری که در یک پروسه یک ساله مدام متن بازنویسی شد و این نکته برای من جای تأسف دارد که فردی در مقام تهیه‌کننده، این چنین به کارگردانی صاحب نام که چهار رمان نوشته و شناخت‌نامه‌اش دو جلد است و در سینمای ایران تأثیرگذار بوده فشار بیاورد. با این حال پدر من به دلیل آنکه موضوع ادامه پیدا نکند، تلاش کرد کار به شکلی به سرانجام برسد.

این بازیگر گفت: پس از مدت‌ها کشمکش و کمک‌هایی که از سوی افراد مختلفی به گروه شد، آقای رضابالا هم به نمایندگی از وزارت ارشاد با ما همراه شدند تا متن نهایی با توافق طرفین به امضا برسد که در وزارت فرهنگ هم تصویب شده و موجود است.

پولاد کیمیایی گفت: قرار بود من در فیلم «قاتل اهلی» نقشی را که در حال حاضر امیر جدیدی بازی می‌کند در کنار آقای پرستویی ایفا کنم اما از آنجا که به دلیل حضور در فیلم «گشت ارشاد» فرصت کافی پیدا نمی‌کردم به صورت رسمی از بازی در این پروژه انصراف دادم هر چند پدرم بسیار علاقه داشت که من حتما در این فیلم او بازی کنم. اما به نظرم من سهم خود را از سینمای کیمیایی برده‌ام و حاضر نیستم به هر قیمتی در سینمای کیمیایی باشم. به همین دلیل پس از درخواست تهیه‌کننده، امیر جدیدی، امیر آقایی و بابک حمیدیان را برای این نقش پیشنهاد دادم.

او همچنین اضافه کرد: آقای قوچانی تهیه‌کننده «قاتل اهلی» یک روز به منزل من آمد و از آنجا که می‌دانست قصد ساخت فیلم «معکوس»‌را دارم، پیشنهاد کرد که آن فیلم را با هم بسازیم و تأکید کرد که دوست دارد در جشنواره فجر، دو فیلم از پدر و پسر کیمیایی داشته باشد. در این راستا حتی با عوامل مشترکی هم برای دو فیلم صحبت و قرارداد امضا شد اما متأسفانه بعدها خیلی چیزها تغییر کرد.

کیمیایی با تأکید بر اینکه «با وجود آنکه از بازی در فیلم «قاتل اهلی» انصراف دادم اما اعلام کرده بودم که هر کاری که از من برآید برای فیلم انجام می‌دهم»، ادامه داد: در حین کار و پس از یک تماس تلفنی از سوی یکی از بازیگران مطرح فیلم، پیشنهاد حضور در یک نقش کوتاه را پذیرفتم اما متأسفانه اخیرا صحبت‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه من دوست داشتم نقشم زیاد باشد و قهرمان فیلم پدرم باشم و سوال اصلی من این است که آیا ممکن است مسعود کیمیایی کارگردان سینما و نویسنده «جسدهای شیشه‌ای» به خاطر زیاد کردن نقش پسرش در فیلم یک نقش فرعی و مهمان را به او بدهد؟ متن این اثر در وزارت ارشاد موجود است مگر می‌شود یک نقش فرعی به آن شکل که در فیلمنامه آمده به صورت قهرمان پررنگ شود؟ به همین دلیل امیدوارم تمام کسانی که این فیلم را به عنوان متخصص یا حتی در مقام تدوین‌گر و بازبین جشنواره خواهند دید، بگویند که آیا چنین نقشی می‌تواند قهرمان باشد؟

پولاد کیمیایی با اشاره به اینکه مسعود کیمیایی برای کم کردن هزینه‌های فیلم در سن ۷۵ سالگی حاضر شد، ۲۱ ساعت پشت سر هم کار کند تا سکانس‌های مربوط به یک سالن کنسرت فیلمبرداری شود، گفت: من شخصا حاضرم برای حل شدن مشکل این فیلم کل نقش من حذف شود اما آن طور که کارگردان و در واقع صاحب اصلی فیلم می‌خواهد کار ادامه پیدا کند، چرا که فیلمبرداری چند سکانس مهم که سرنوشت تعدادی از شخصیت‌های فیلم را مشخص می‌کند، باقی مانده و متأسفانه تهیه‌کننده با این دلیل که میزان راش‌ها بیش از دو ساعت و نیم شده کار را متوقف و تمام شده اعلام کرده است.

این بازیگر در پایان این انتقاد را مطرح کرد؛ واژه «هنربان» که مسعود کیمیایی در مقابل مسئولان سینمایی زیاد به کار می‌برد، در حالی این روزها از سوی تهیه‌کننده «قاتل اهلی» استفاده می‌شود که به اعتقاد پولاد کیمیایی تهیه‌کننده خود هنربانی درستی از فیلم انجام نداده است.

پولاد کیمیایی همچنین دوباره تاکید کرد: با وجود تمام مطالبی که درباره این فیلم مطرح شده من تأکید دارم که در حدی نیستم که بخواهم یک خط به فیلمنامه مسعود کیمیایی اضافه کنم چون همه کسانی که با او کار کرده‌اند، می‌دانند مسعود کیمیایی کار خود را در سینما می‌کند به همین دلیل اکنون بسیار متأسفم که به خاطر موضوعات شخصی به این شکل در اثر یک فیلمساز دخالت شده و نظم عمومی فیلم به هم ریخته است. در حال حاضر فیلم نه موسیقی دارد و نه مونتاژ شده و نه ترانه‌هایی که من باید می‌خواندم میکس و مستر شده است به همین دلیل بعید می‌دانم «قاتل اهلی» به جشنواره فجر امسال برسد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها