تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 110880

رومن پولانسکی کارگردان فیلم سینمایی «پیانیست»، از آکادمی اسکار شکایت کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، رومن پولانسکی که در سال ۱۹۷۷ به تعرض جنسی متهم شده و خود نیز آن را پذیرفته بود، بعد از گذراندن ۴۲ روز در زندان به صورت مشروط آزاد شد.

اما چون او نیز می‌دانست مجازات سنگینی در انتظارش است، آمریکا را به مقصد اروپا ترک کرد و تلاش‌های پلیس آمریکا برای بازگرداندن او، به دلیل اینکه وی تابعیت فرانسه را گرفت، نافرجام ماند.

در مه ۲۰۱۸ (خرداد ۹۷) نیز آکادمی اسکار، پولانسکی را به همراه بیل کازبی کمدین آمریکایی که چندین اتهام مشابه پولانسکی داشت، از حضور در این جشن سینمایی اخراج کرد. بیل کازبی بعد از ثابت شدن اتهاماتش به ده سال زندان محکوم شد.

حالا، رومن پولانسکی بعد از گذشت یک سال از اخراجش از اسکار، علیه این آکادمی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت از این آکادمی به دلیل ضرر‌هایی که این تصمیم به وی زده، شده است.

وکیل پولانسکی در این شکایت به این موضوع پرداخته که آکادمی اسکار با یک طرفه اخراج کردن رومن در حقیقت قوانین خود را نقض کرده است. او با اشاره به یکی از قوانین اسکار می گوید که بعد از مطرح شدن یک شکایت علیه اعضای اسکار، آکادمی باید ۱۰ روز به فرد مقابل فرصت بدهد تا به اتهام وارد شده پاسخ دهد. اما اسکار در واکنش به این شکایت معتقد است که اخراج پولانسکی کاملا عادلانه و با دلایل قابل استناد انجام شده است.

گفتنی است پولانسکی حتی بعد از ثابت شدن اتهامش، در سال ۲۰۰۳ نیز با فیلم «پیانیست» برنده جایزه بهترین فیلم آکادمی و گلدن گلوب شد، اما هیچگاه برای دریافت آن‌ها اقدام نکرد. از دیگر فیلم‌های این کارگردان می توان به به فیلم «محله چینی ها» و «بچه رزماری» اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها