تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۱۸:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 131613

قرار است درسطح بالای جشنواره کن تغییراتی ایجاد شود. برای اولین بار در تاریخ جشنواره کن، یک خانم، مرسدس اررا، به احتمال قوی به عنوان رئیس جشنواره کن انتخاب خواهد شد.

به گزارش سینماسینما، رییس قبلی آن، آقای پی‌یر لسکور که امسال آخرین سال خودرا می‌گذراند، گفته می‌شود که درمقام خود ابقا نخواهد شد. دولت فرانسه به ریاست جمهوری امانوئل مکرون علاقمند است که از بین کاندیداها برای این مقام، خانم مرسدس اررا را به ریاست جشنواره کن انتخاب کند، اگرچه طبق معمول شورای جشنواره کن باید چنین شخصی را برگزیده و تایید کند. این خانم که متولد ۱۹۵۴ در اسپانیا است قبلا در کار سینما نبوده است بلکه مدیریت منابع مالی کمپانی هایی مثل ایرفرانس و شرکت های مالی و غیره را به عهده داشته است. البته هنوز سرشناسان سینمای فرانسه هیچ عکس العملی به این خبر نشان نداده اند. همیشه کسانی برای ریاست جشنواره کن انتخاب می‌شده اند که در ارتباط با سینما بوده باشند در حالی که این کاندیدای مطرح شده از سوی دولت فرانسه سابقه فعالیت های هنری یا ‌سینمایی نداشته است. این کاندیدای جدید، از شش سالگی با خانواده به فرانسه مهاجرت کرده بود. در روزهای آینده باید منتظر نظرات حرفه‌ای های سینمای فرانسه در این رابطه بود.

همچنین رسانه سینمایی فرانسه جدا از تایید نام مرسدس اررا، بعنوان جانشین احتمالی برای ریاست جشنواره کن از سه خانم دیگر که در زمینه هنر و سینما فعال هستند و نام های شناخته شده ای هستند، نام برد. از جمله ورونیک کایلا، مدیرکل کانال سینمایی آرته، ایزابل جوردانو، که در تلویزیون کانال پولوس هم کار می‌کرد، و خانم لرادلر، منتقد بسیار مهم و رییس کمیسیون انتخاب پروژه های سینمایی مرکز ملی سینمای فرانسه. او قبلا مشاور هنری فرانسوا میتران رییس جمهور سابق فرانسه هم بوده است. حال باید دید کدام یک از این خانم ها رییس جشنواره کن خواهد شد  اما مدیرهنری این جشنواره همچنان آقای تییری فرمو خواهد ماند.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها