تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۱۳:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 84175

پس از جنجال زیادی که با تغییر مقررات جشنواره فیلم کن ایجاد شد و نتفلیکس را از حضور در بخش رقابتی بازداشت، این کمپانی اعلام کرده محصولاتش را به جشنواره کن نمی‌فرستد.

به گزارش سینماسینما، تد ساراندوس رییس نتفلیکس اعلام کرد به دلیل تغییر مقررات جشنواره کن، هیچ‌ یک از تولیدات این کمپانی به جشنواره کن نمی‌رود.

ساراندوس گفت جشنواره پیامی روشن و شفاف فرستاده و با تغییر مقرراتش مانع حضور هر فیلمی که در فرانسه اکران سینمایی نداشته باشد در بخش رقابتی شده است. به این ترتیب فیلم‌های ما که نمایشی آنلاین دارند از حضور در بخش رقابتی باز مانده‌اند و ما حاضر نیستیم فیلم‌هایمان را در بخش خارج رقابتی به نمایش درآوریم.

وی افزود: برای ما مهم است که فیلم‌هایمان به صورتی منصفانه با آثار فیلمسازان دیگر سنجیده شوند.

رییس نتفلیکس گفت: برای ما حضوری از نوع دیگر ریسک خواهد بود و به منزله بی‌احترامی به فیلمسازان ماست و فکر نمی‌کنم برای ما خوب باشد که با این شرایط آنجا باشیم.

سال پیش تولیدات نتفلیکس با اعتبار و احترام زیادی در کن به نمایش درآمد و دو فیلم این کمپانی به بخش رقابتی راه یافت که شامل «او کجا» و «قصه‌های مه‌یروویتس» بود. اما این امر با اعتراض مالکان سینماها و اتحادیه‌های حرفه‌ای روبه رو شد و در نهایت تیری فرمو مدیر هنری کن مجبور شد امسال اعلام کند اگر فیلمی در فرانسه راهی سینماها نشده باشد، نمی‌تواند در بخش رقابتی کن حضور داشته باشد.

با این حال برخی از محصولات نتفلیکس تاریخ اکران دارند و فیلم‌هایی چون «مادباوند» یا فیلم «آنها اول پدرم را کشتند» ساخته آنجلینا جولی راهی سینماها می‌شوند.

ساراندوس گفت خودش نیز در این دوره جشنواره کن حضور نخواهد داشت اما برخی از مدیران اجرایی وی به کن می‌روند. وی در عین حال به قانون منع سلفی گرفتن روی فرش قرمز کن هم اعتراض کرد و گفت نمی‌فهمد تیری فرمو با چنین مقرراتی می خواهد چه جور پیامی بدهد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها