تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۸:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 51463

برزو نیک‌نژاد، کارگردان سینما و تلویزیون، معتقد است که همه دوستان و همکارانش برای هر ۳ سریال امسال زحمتشان را کشیده بودند ولی توجه به پیشینه‌ای که همه مخاطبان و حتی همکارانشان از آثار قبلی آن‌ها سراغ داشته‌اند، توقع را از آن‌ها بیشتر می‌کرد.

قصه‌ها دغدغه این روزهای مردم نیستند

به گزارش سینماسینما ،نیک‌نژاد ادامه می‌دهد: به نظر من این عدم استقبال می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد. یکی اینکه شاید حال مردم این روزها خوب نیست و این سریال‌ها نتوانسته حال آن‌ها را خوب‌تر کند. شاید قصه‌هایی که استفاده می‌شود دیگر دغدغه این روزهای مردم نیست. شاید دیگر سریال‌هایی با قصه‌های دنباله‌دار و منسجم در ایام عید، با توجه به اینکه مردم به‌صورت پراکنده شاهد آن هستند، نمی‌تواند برای مخاطبان کم‌حوصله و البته بلندنظر تلویزیون جذاب باشد. البته ترکیب نادرست عوامل هم می‌تواند باعث این عدم استقبال باشد.

این کارگردان می‌افزاید: وجود شبکه‌های مجازی و اینترنتی که در دسترس همه هست نیز در ایجاد این مشکل مؤثراست. ما برای اینکه از شبکه‌های مجازی و شبکه‌های مختلف فارسی‌زبان ماهواره عقب نمانیم، باید سریال‌های شاخصی داشته باشیم و با مردم همذات‌پنداری کنیم. باید کاری کنیم که مردم دوست داشته باشند آثار ما را ببینند و همه این‌ها مستلزم وقت‌گذاشتن توسط گروه سازنده است تا این اتفاق بیفتد.

نیک‌نژاد می‌گوید: به نظر من و همان‌طور که گفتم، نباید سریال‌های نوروزی خیلی متکی به یک قصه پیوسته باشند بلکه باید کاری کنیم که تماشاچی لذتش را در همان قسمتی که از کار ما می‌بیند ببرد چون عملاً مخاطب وظیفه‌ای ندارد که یک سریال را دنبال کند مگر اینکه آن لذتی را که مد نظرش است در همان قسمت‌های اولیه برده باشد. متأسفانه سریال‌های امسال از این قاعده پیروی نکرده بودند.

وی در ادامه می‌گوید: باور کنید ساخت سریالی که حداقل ۲۰ میلیون مخاطب را راضی نگه دارد واقعاً اتفاق وحشتناکی است. نمی‌شود که با این وضعیت سریالی بسازیم که فقط ۲ درصد از کل مخاطبان با آن ارتباط برقرار کنند. ما دیگر با مخاطبان صادق نیستیم. رو راستی با مردم خیلی مهم است که اگر مخاطب ما را باور کند حتماً اثر ما را هم دنبال خواهد کرد. مخاطب امسال با مخاطبان پارسال خیلی فرق کرده است و ما مجبوریم برای اینکه او را با خود همراه کنیم، به‌روز باشیم.

منبع : قدس

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها