تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۱:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 156557

ستاره اسکندری درباره فیلم خود توضیح داد: من سیستان و بلوچستانی را به تصویر کشیدم که با چشمان خود دیده‌ام.

به گزارش سینماسینما، ستاره اسکندری در اولین تجربه خود در مقام کارگران به سراغ مردم سیستان و بلوچستان رفته و به گفته‌ی خودش، تصویری جدید از مردم این منطقه برای مخاطبان سینما به ارمغان آورده است.

اسکندری درباره فیلم خود گفت: در واقع، هنگامی که سخن از قضاوت یک فیلم به میان می‌آید، کارگران آن اثر باید حرف نهایی درباره اثر را بزند.

او ادامه داد: نکته مهم فیلم این است که من بلوچستان را بر اساس مشاهدات خودم روایت کردم. من بلوچستانی را دیدم که مردمی مهربان، مهمان‌نواز، فرهنگ غنی و موسیقی فوق‌العاده دارد. علاوه بر این موارد، این خطه زبانی دارد که کمتر آن را می‌شناسیم و به تبع آن کمتر شنیده‌ایم.

در واقع بخش‌هایی که در سینمای ما از مردم این منطقه روایت می‌شود مربوط به یک اتفاق خاص و ویژه است. اینطور نیست که مردم بلوچستان چنین ویژگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: امیدوار هستم،  «خورشید آن ماه» بتواند تصویر شکل گرفته پیشین را پاک کند. اگر چنین ویژگی هم نداشته باشد، حداقل بتواند نشان دهد که همه آدم‌ها ریگی نیستند. تصوری غلط است که تمامی مردم این منطقه را مثل ریگی بدانیم. اندیشمندان بزرگی مثل حمیدالله سردارزهی حضور داشتند و در حال حاضر آنجا اندیشمندان بزرگی دارد.

بلوچستان از پهلوانان و حماسه‌خوانان برخوردار است؛ موزیسین‌های بزرگی دارد که در دنیای شناخته شده هستند اما کسی در ایران آن‌ها را نمی‌شناسد. قوم بلوچ یکی از اقوام مهم این کشور است.

اسکندری درباره زبان فیلم توضیح داد: ما فیلم‌هایی مثل بیگاه را داریم که ترکیبی از دو زبان فارسی و بلوچی را دارند اما «خورشید آن ماه» نخستین فیلمی است که زبان آن به طور کامل بلوچی است. به جز کودکان فیلم، پهلوان اسحاق بلوچ‌نسب، برکت برجان و صادق سهرابی مابقی بازیگران تهرانی هستند که در بازه زمانی دو تا سه ماهه این زبان را فراگرفته‌اند.

بیان زبان بلوچی برای من جذاب بود؛ امیدوارم، چنین ویژگی برای مخاطبان نیز جالب و جذاب باشد.

او درباره زمان اکران این فیلم توضیح داد: زمان اکران فیلم مشخص نیست. حیف است که «خورشید آن ماه» روی پرده سینما دیده نشود، به همین دلیل عجله‌ای برای اکران ندارم. ترجیح می‌دهم، صبر کنم تا مردم واکسینه شوند و شرایط زندگی رنگ و بوی شرایط سابق را به خود بگیرد تا فرصت اکران در شرایط مناسب را داشته باشم.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها