تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۲۹ - ۰۴:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 92600

شهروند نوشت : صبح دیروز یکی از شعب بانک ملی در محدوده نعمت‌آباد مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت. سارق مرد ۵١ ساله‌ای بود که  صورت خود را با عینک و ماسک پوشانده بود. او وارد شعبه بانک ملی در محدوده نعمت‌آباد شد و با شلیک تیر هوایی اقدام به سرقت ٧٠ میلیون تومان  کرد و در حالی که قصد داشت از محل متواری شود، توسط ماموران
دستگیر شد.
این بانک نگهبان نداشت، به همین دلیل سارق به‌راحتی وارد بانک شد و توانست دست به سرقت بزند. متهم پس از سرقت قصد خروج از شعبه بانک را داشت که با در بسته مواجه شد. او  هنگام خروج نتوانست قفلی را که خودش بر در بانک زده بود باز کند و به همین دلیل پشت در گیر افتاد. در همین راستا نیز اقدام به شلیک تیر کرد و همین امر سبب سوختگی شلوار یکی از کارمندان بانک شد.
وقتی سارق  نتوانست در بانک را باز کند، عوامل پلیس در محل حاضر شدند و تیم‌های پشتیبانی نیز در محل حضور یافتند و اقدام به دستگیری متهم  کردند.
در بررسی پول‌های همراه متهم مشخص شد که وی حدود ۷۰ میلیون تومان تراول‌چک را از بانک سرقت
کرده است.
بر اساس نتایج تحقیقات، متهم همدستی نداشت و با  موتورسیکلت فاقد پلاک  قصد سرقت از بانک را داشت. ‌متهم در بازجویی‌ها ادعا کرد که اسلحه‌اش مربوط به ۲۰ سال پیش است اما اسلحه جدید است و  سه، چهار سال پیش تولید شده است. اقدام این فرد در تیراندازی که با فشنگ‌های جنگی انجام شد خوشبختانه منجر به آسیب‌دیدگی هیچ یک از کارمندان و شهروندان داخل بانک نشد.
برای تحقیقات بیشتر، فیلم‌ها و تصاویر ضبط‌ شده از دوربین‌ها  توسط پلیس  بازبینی خواهد شد.
عامل این سرقت مسلحانه  پس از دستگیری به  کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر  منتقل شد.  او در بازجویی ها ادعا کرد که اسلحه را از سال‌ها قبل خریداری کرده بوده  و آن را در خانه نگه می‌داشت. متهم ۵١ ساله که با فشنگ‌های جنگی دست به سرقت زده بود، درباره انگیزه‌اش از سرقت اظهار کرد: خانه ساخته بودم و حدود ۶۰ میلیون تومان بدهی داشتم. موعد چک‌هایم رسیده بود و اگر چک‌ها را پاس نمی‌کردم، دستگیر می‌شدم؛ به همین دلیل فکر سرقت از بانک به سرم زد. روز قبل از سرقت به این شعبه از بانک آمدم و آنجا را بررسی کردم و تصمیم به سرقت گرفتم.
این سارق که مدعی است سابقه سرقت نداشته، گفت: پیش از این دست به خلاف نزده بودم اما واقعا شرایط طوری بود که هیچ راه دیگری نداشتم. سارق مسلح بانک انگیزه سرقتش را پاس کردن چک‌های خود عنوان کرد و گفت: من راننده بیابان هستم و  اسلحه را برای حفاظت از خودم خریداری کرده بودم. وی افزود: نقشه سرقت از بانک یک روز قبل به ذهنم رسید. چند روزی بود که درگیر پاس‌نشدن چک‌هایم بودم و می‌خواستم به هر صورت که شده چک‌ها را پاس کنم.
این سارق بانک در تشریح جزییات سرقت اظهار داشت: ساعت ۷:۳۰ وارد بانک شعبه نعمت‌آباد شدم. بانک خیلی خلوت بود و به نظرم زمان مناسبی برای سرقت بود.
وی افزود: وارد بانک که شدم اول با قفلی که همراه داشتم در را از پشت قفل کردم تا کسی وارد بانک نشود، بعد اسلحه‌ام را به سمت سقف گرفتم و یک تیر هوایی شلیک کردم. صدای شلیک که بلند شد همه وحشت کردند و جیغ کشیدند؛ هم کارمندان و هم مشتریان بانک.
سارق بانک خاطرنشان کرد: البته فشنگ‌ها مشقی بود و آسیبی نمی‌زد، اما صدای آن طوری بود که همه وحشت‌زده شدند. رو به کارمندان کردم و گفتم اگر پول ندهید به سمت شما شلیک  می‌کنم.
به سمت گاوصندوق رفتم و از رئیس بانک خواستم آن را باز کند. وقتی گاوصندوق را باز کرد هرچه درون آن بود را داخل کیف دستی ریختم و به سمت خروجی حرکت کردم، اما وقتی کلید را داخل قفل قرار دادم که در را باز کنم کلید گیر کرد و در باز نشد. خیلی ترسیدم. کارمندان بانک هم متوجه ترس من شدند و به سمت من ‌آمدند. همان موقع هم شنیدم که کسی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته است. وی افزود: برای این که کارمندان بانک جلوتر نیایند یک گلوله به سمت پای یکی از آنها شلیک کردم که فقط شلوار آن کارمند را پاره کرد، اما همزمان با آن کارمندان مرا دستگیر کردند.
سارق بانک اظهار داشت: بلافاصله ماموران کلانتری خودشان را به محل رساندند و علاوه بر اینکه به من دستبند زدند، موتوری که با آن آمده بودم را نیز مصادره کردند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها