تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۱۴:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 176893
در جدیدترین جلسه شورای هنر به ریاست محمدمهدی اسماعیلی، سه چهره شاخص عرصه فرهنگ و هنر کشورمان به پیشنهاد وزیر فرهنگ و با اکثریت آرا به عنوان اعضای جدید این شورا انتخاب شدند.

به گزارش سینماسینما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در جدیدترین جلسه شورای هنر که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با اشاره به انتخاب چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر کشور به عنوان اعضای جدید شورای هنر گفت: حجت‌الاسلام سید محمد حسین نواب (رئیس مدرسه اسلامی هنر در قم)، محمدعلی رجبی دوانی (نقاش و پژوهشگر فلسفه هنر) و حسن ریاحی (آهنگساز) از اعضای جدید این شورا هستند که در جلسات آینده از نقطه نظرات تخصصی شان بهره خواهیم برد.
وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حوزه سینما گفت: همزمان با آغاز به کار وزارت فرهنگ در دولت مردمی، نسبت به تغییر ریل گذاری حوزه سینما اقدام کردیم و با تشکیل کمیته‌ای چند جانبه سعی در سروسامان دادن به اوضاع پرحجم اکران داشته ایم، زیرا با بازگشایی مجدد سینماها که به خاطر محدودیت های کرونایی تعطیل بود، سازمان سینمایی با حدود ۲۰۰ فیلم سینمایی در انتظار نوبت اکران مواجه بود و اقدامات کمیته چند جانبه در ساماندهی اوضاع کمک بسیاری کرد.
وی  همچنین به انتصاب زودهنگام دبیر جشنواره چهل و یکم فیلم فجر  اشاره کرد و گفت: برخلاف روال قبلی، دبیر جشنواره فیلم فجر را ابتدای سال معرفی کردیم تا زمان کافی برای برنامه ریزی و اثر بخشی بیشتر داشته باشد و در این خصوص امور جشنواره فیلم فجر بر اساس برنامه ریزی از پیش تعیین شده پیش می‌رود.
رئیس شورای هنر به اهتمام وزارت فرهنگ بر حمایت از تولیدات ارزشمند سینمایی پرداخت و تصریح کرد: هم اکنون پروژه‌های قابل توجهی تحت نظر بنیاد سینمایی فارابی در حال نگارش است و خوشبختانه این پروژه ها بر اساس تقویم زمانی در نظر گرفته شده در حال انجام است.
گفتنی است در ابتدای این جلسه محمدحسین ایمانی خوشخو با اکثریت آراء به عنوان دبیر شورای هنر انتخاب شد و وزیر فرهنگ به عنوان رئیس شورای هنر بر برپایی منظم جلسات شورا تاکید و مقرر شد این جلسات از این پس به طور منظم هر دو هفته یکبار با حضور اعضا برگزار شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها