تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۷:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 139343

فیلم «سونیک خارپشت» محصول پارامونت پیکچرز بالاخره از روز سی‌ویکم جولای (۱۰ مرداد) روی پرده‌های بزرگ در چین به نمایش می‌آید.

به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، «سونیک خارپشت» با اکران در چین در دومین هفته کاری سینماهایی که تازه بازگشایی شده‌اند، تبدیل به پروژه اصلی این سینماها می‌شود.

این فیلم برای جذب توجه مخاطبان با ۲ عنوان انیمیشن دیگر رقابت می‌کند که حالا قرار است در همان تاریخ روی پرده بروند: اکران دوباره فیلم انیمیشن سال ۲۰۱۴ دیزنی «بیگ هیرو ۶» که در سال ۲۰۱۵ در سینماهای چین ۸۳.۸ میلیون دلار فروخت و یک انیمیشن چینی جدید به نام «آقای میائو».

فیلم «سونیک خارپشت» ابتدا قرار بود روز بیست‌وهشتم فوریه (۹ اسفند سال پیش) در چین پیش‌نمایش بشود که ۲ هفته با تاریخ اکرانش در ایالات متحده فاصله داشت. این فیلم ۱۴۶ میلیون دلار در آمریکا فروخت. موفق‌ترین فروش خارجی فیلم تا به حال در بریتانیا رقم خورده که ۲۴ میلیون دلار فروخته و بعد از آن توانست در فرانسه ۱۷ میلیون دلار فروش داشته باشد.

این فیلم از جمله حدود نیم دو جین عنوان آمریکایی خواهد بود که در چین پخش می‌شوند تا به بازگشت دوباره توجه مخاطبان به سینماها کمک کنند. بیشتر این فیلم‌ها از جمله انیمیشن «کوکو» و «در جستجوی خوشحالی» با نقش‌آفرینی ویل اسمیت، از میان عناوین خانوادگی انتخاب شده‌اند.

«زوتوپیا» محصول دیزنی هم قرار است از همین جمعه بیست‌وچهارم جولای (۳ مرداد) به اکران در آید. این فیلم در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۳۶ میلیون دلار در چین فروخت و سی‌ودومین فیلم پرفروش تاریخ این کشور است.

تا اینجا تایید شده که فیلم «روزی زیبا در محله» با نقش‌آفرینی تام هنکس و نسخه‌های سه بعدی و چهار بعدی «هری پاتر و سنگ جادو» هم در چین اکران می‌شوند اما هنوز تاریخ رسمی آن‌ها اعلام نشده است. این دو فیلم قرار بود به ترتیب اوایل ژانویه و مارس در چین پخش شوند.

سینماهای چین از اواخر ژانویه بسته بوده‌اند و این به معنای نابودی مالی برای بسیاری از آن‌ها بوده است. سینماها در مناطق با ریسک پایین کروناویروس از دوشنبه دوباره افتتاح شدند اما هنوز مشخص نیست فروش بلیت با چه سرعتی رشد می‌کند. تعدادی از بلاک‌باسترهای چینی تاریخ اکران خود را تا زمان قدرتمندتر شدن بازار فیلم، معوق کرده‌اند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها