تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۵:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 143866

تی‌یری فرمو، دبیرکل جشنواره کن که این روزها در شهر لیون درحال برگزاری دوازدهمین جشنواره لومیر، است طی مصاحبه ای با رسانه های فرانسوی خوشبینی خود را برای برگزاری جشنواره کن ۲۰۲۱ اعلام کرد.

به گزارش سینماسینما وی همچنین مدیرجشنواره لومیر لیون که ویژه آثار کلاسیک و همچنین مرمت شده است که از دهم اکتبر شروع شده و تا ۱۸ همین ماه ادامه خواهد داشت. دراین دوره جشنواره قرار است از برادران داردن، فیلمسازان بلژیکی که تاکنون دوبار جایزه نخل طلا را برده بودند تجلیل شود. فرمو، در مصاحبه خود، درباره نگرانی ها درباره اوضاع سینمای جهانی گفت و به ویژه از نگرانی کمپانی های بزرگ فیلمسازی نیز صحبت به میان آورد و ادامه داد که به دلیل مشکلات پیش آمده برای سالنهای سینما و کمپانی ها، یک موقعیت «همزیستی بین پلتفرم های ماهواره ای و سالنهای سینما» به وجود آمده. او اظهار امیدواری کرد سینما همچون گذشته فرمانروایی خود را به دست آورد. در این مدتی که ویروس کرونا همه جا، همه گیرشده، شبکه های پلتفرم پخش فیلم مثل نتفلیکس وغیره به قدرت بیشتری رسیده اند، اما سینما همچنان در حالت «برادربزرگتر» نقش خود را بازی خواهد کرد. در رابطه با جشنواره کن و موقعیت آن او اضافه کرد که تعدادی از فیلمهای مهم در جشنواره کن ۲۰۲۱ شرکت خواهند داشت و سالی درخشان در پیش است. وی ضمن اشاره به فیلم جدید ژاک اویارد «المپیاد ها» که فیلمبرداری آن به تازگی شروع شده است و دیگر فیلمهای کنار گذاشته شده و همچنین درحال تولید، بسیار خوشبین است که تلافی سال ۲۰۲۰ در خواهد آمد.

درضمن در بین شنیده ها از فیلمهای دیگری مثل آثار ی از نانی مورتی، پل فن هوور، ژان ژاک انو، ویراستاکول، روبن اوسلوند، لیوکاراکس و غیره نامبرده می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها