تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۱۷:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 155738

سید جمال ساداتیانسید جمال ساداتیان که قصد ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی را دارد، معتقد است که در این سال کرونازده تولیدات سینمایی باید روند افزایشی در کیفیت و کمیت داشته باشیم، چون بسیاری از فیلم‌های مانده در صف اکران، قابلیت جذب مخاطب به سینما را ندارند.

به گزارش سینماسینما، این تهیه‌کننده سینما درباره حضور حداکثری سینمایی‌ها در شبکه نمایش خانگی برای تولید سریال بیان کرد: حضور در شبکه خانگی به اضطرار برهم خوردن معادلات بخاطر شیوع کروناست وگرنه سینما همچنان کارکرد خود را دارد، چرا که سینما را نباید به عنوان جایی برای تماشای فیلم درنظر گرفت. سینما یک مقصد گردشگری است و مردم به بهانه سینما از خانه بیرون می‌آیند تا چند ساعت از زندگی خود را به خوشی بگذرانند.

او با تاکید براینکه سینما را باید با این عینک هم دید، ادامه داد: در عین حال باید محصولاتی در سینما اکران شود که وقتی کسی می‌خواهد برای آن وقت بگذارد و هزینه کند جذاب و مطلوب هم باشد و قطعاً سینمای ملی ما باید سر پا و پرقدرت‌تر از دیروز عمل کند، به همین دلیل در همین شرایط فعلی باید تولیدات فیلم‌های سینمایی را افزایش دهیم چون هرچه امروز تولید شود قطعا یک سال دیگر روی پرده می‌رود و با روند فعلی شیوع کرونا قطعاً سال آینده در همین موقع باید وضعیت بهتری داشته باشیم و زندگی عادی روال خود را پیدا کرده باشد.

ساداتیان با اشاره به فیلم‌های در حال انتظار برای اکران، گفت: بسیاری از فیلم هایی که پشت خط اکران هستند به دلیل ضعف سیستم اکران باقی مانده‌اند و خیلی از آن‌ها باید در شبکه نمایش خانگی یا به روش آنلاین توزیع شوند. بسیاری از آن‌ها قدرت جذب مخاطب عام را ندارند در حالی که اگر مثلا سالی ۴۰۰ فیلم تولید کنیم که ۱۵ تا ۲۰ درصد آن قابل اعتنا باشد، قطعاً گیشه از رونق خوبی برخوردار خواهد بود ولی وقتی فیلم هایی را که ظرفیت اکران سینمایی ندارند،  به اجبار در سینما نمایش می‌دهیم نتیجه‌ آن رخوتی می‌شود که در گیشه سینماها می‌بینیم.

وی تاکید کرد:‌ در این روزها باید از تولید با کیفیت استقبال کرد تا فیلم‌هایی برای سلیقه مخاطب ساخته شوند.

تهیه‌کننده فیلم‌های «متری شیش‌ونیم»، «چهارشنبه سوری» و «به رنگ ارغوان» که در حال بررسی چند طرح و فیلمنامه با یکی، دو کارگردان شناخته شده برای ساخت فیلم و نیز سریال در شبکه نمایش خانگی است، درباره انگیزه خود از ورود به شبکه نمایش خانگی توضیح داد: به دو دلیل فکر می‌کنم باید وارد کار در این حوزه شوم؛ اول اینکه به نظرم بعضی کارهایی که در شبکه نمایش خانگی وجود دارند از استاندارد خوبی برخوردار نیستند در حالی که می‌توان کارهای با کیفیت بهتری انجام داد و استاندارد تولید نمایش خانگی را به لحاظ موضوعی و تکنیکی تغییر داد. نکته دوم هم این است که به هر حال در این صنف کار می‌کنم و دوست داریم در شبکه نمایش خانگی کار قابل قبولی ارائه کنم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها