تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۱۲:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 2804
mohammadrasool13سید محمد بهشتی در بخشهایی از گفت وگوی خود با نشریه سینمایی همشهری ۲۴ گفته سینمای ایران باید از مجیدی بابت ساخت فیلم مجمد(ص) متشکر باشد. او پاسخ جالبی به سوال خبرنگار این نشریه درباره هزینه میلیاردی فیلم محمد رسول الله داده است.

به گزارش سینما سینما ،خبرنگار این نشریه از بهشتی پرسیده است که می گویند با هزینه  فیلم محمد رسول الله (ص)می توان بیش از صد فیلم دیگر تولید کرد . آیاشما بااین بحث موافق هستید ؟بهشتی در پاسخ گفته :صددر صد مخالفم. چون آن صد فیلم دارند ساخته می شوند. ما از اینکه یک پول بزرگ به سینما بیاید و فرصت بدهد وارد قلمروهای فتح نشده اش بشویم باید استقبال کنیم. چون این بودجه ثروتی نیست که برای آقای مجیدی باقی بماند، ثروتی است که برای سینمای ایران باقی می ماند.

پس خداراشکر که چنین بودجه ای در اختیار این فیلم قرار گرفته و به سینمای ایران این امکان را داده که که وارد چنین عرصه ناشناخته وفتح نشده ای بشود.پس چنین حرفهایی از تنگ نظری می آید .به گزارش سینما سینما، بهشتی درادامه گفته است : ما یک اسم فامیلی داریم به اسم سینمای ایران و اسم تک تک فیلمسازانمان را هم داریم .متاسفانه این گرفتاری وجود دارد که تک تک سینماگران ما ،سینمای خودشان را معادل سینمای ایران قرار می دهند .نه سینمای ایران خیلی بزرگتر از سینمای تک تک فیلمسازان ماست. پس باید به سر نوشت آن نگاه کنیم .اگر شرایطی برای سینمای ایران فراهم شود که بتواند در فضای فراخ تری عمل کند ،همه فیلمسازان سینمای ایران هم در فضای فراخ تری کار می کنند . مثل کشف قاره آمریکا توسط کریستف کلمب است .اشتباه است که فکر کنیم کریستف کلمب مثل دریا نورد معمولی است که مثلا در فاصله بین بندر مارسی و قسطنطنیه دریا نوردی می کند.

طبق حرفهای مخالفان، مثل این است که بگوییم این پولی که شما داده اید به کریستف کلمب که برود قاره آمریکارا کشف کند اگر می دادید به دیگران، صد تاکشتی را می شد بین قسطنطنیه و مارسی تجهیز کرد. اینها هیچ کدام جای همدیگر را نمی گیرند. وقتی کریستف کلمب می رود یک عرصه جدیدی را برای دریانوردی فتح می کند، حالا همه دریا نوردان جهان از آن بهر مند می شوند.به گزارش سینما سینما ،بهشتی درادامه افزوده است :ممکن است این فیلم شکست بخورد البته امیدوارم این اتفافق نیافتد . اما سینمای ایران شکست نخورده . خرج بخش قابل توجهی از این پول به نفع سینمای ایران است چون فضای جدیدی برای سینمای ایران ایجاد شد.

مانباید به اندازه آقای مجیدی به این مسئله نگاه کنیم . آقای مجیدی همان کریستف کلمبی است که رفته وجای ناشناخته ای را کشف کرده .ممکن است حتی خودش متوجه نشود که این قاره آمریکاست. چنانکه کریستف کلمب هم فکر کرد به هندوستان رسیده .ولی کار بزرگی کرد. اینجا هم آقای مجیدی جهان فراخ تری برای سینمای ایران ایجاد کرد. حالا نفر بعدی که بخواهد کاری کند که اندازه این پروژه باشد جرات می کند . تا قبل از این شاید کسی جرات نمی کرد . مادر همه زمینه ها ،چه خطاها وچه موفقیتها باید از آقای مجیدی متشکر باشیم. یعنی سینمای ایران باید متشکر باشد .

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. حسین
    ۴, مهر, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

    بی خیاااااااااااااااااااال

  2. ناشناس
    ۴, مهر, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

    اینجوریام نیست

  3. ناشناس
    ۴, مهر, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

    دست بردار رییس

  4. ناصر
    ۴, مهر, ۱۳۹۴ ۳:۲۷ ب٫ظ

    دمش گرم

  5. کبوتر
    ۵, مهر, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

    برو بابا حالت خوب نیست!

نظر شما


آخرین ها