سیروس الوند در مراسم تقدیر از سه تن از دستیاران کارگردان تاکید کرد در سینما مافیایی وجود دارد که بخشی از آن در دست بازیگران است.
به گزارش سینماسینما، مراسم تقدیر از سمیرا برادری تهیهکننده فیلم «احتمال باران اسیدی»، علی ملاقلیپور، کارگردان فیلم سینمایی« قندون جهزیه» و نیما طباطبایی سازنده مستند «من ناصر حجازی هستم» که به همت انجمن دستیاران کارگردان و برنامهریز تدارک دیده شده بود، در خانه سینما برگزار شد.
در این مراسم هنرمندانی چون منوچهر محمدی،سیروس الوند و شمس لنگرودی سخنرانی کردند.
در بخشی از این برنامه سیروس الوند با اظهار تعجب از کمی حاضران در برنامه با بیان این که دستیاران کارگردان در کار کارگردانی موفقتر عمل میکنند، گفت: به نظر میرسد منطقیترین راه، دستیاری کارگردانی است چون در پروسه دستیاری، کلی تجربه کسب شده است که این تجارب را نمیتوان در کلاس آموخت.
کارگردان «یک بار برای همیشه» در ادامه در خصوص کار با سوپر استارها افزود: همه تصورشان این است که کار با سوپراستارها دشوار است در حالی که اینطور نیست. کار با کسی سخت است که تصور میکند سوپر استار است! من با بهروز وثوقی کار کردم و کار با او دشوار نبود اما کسی که فکر میکرد که بهتر از بهروز وثوقی است کار با او دشوار بود بنابراین هرکسی تصور هویتی را داشته باشد که ندارد، کار با او سخت است.
الوند با بیان این که برنامهریزی آفت دستیاران کارگردان است اظهار کرد: عملا برنامهریزی دستیار کارگردان را به دستیار بازیگران تبدیل میکند.
او تصریح کرد: دستیاران باید روشن کنند، دستیاری مسیر است یا مقصد؛ نمیتوان گفت که حتما مسیر است زیرا که دستیار حتما به کارگردان تبدیل نمیشود و نمیگویم که مقصد است چون دستیاری بی بها میشود.
این کارگردان متذکر شد: تعریف من از دستیار کارگردان این است که اگر روزی کارگردان حضور نداشت، تهیه کننده این اعتماد را به دستیار داشته باشد که پروژه را پیش ببرد، این کار دستیاری است نه هماهنگ کننده بازیگران و برخی از بازیگران از دستیاران، دلالهایی درست کردهاند در مسیر خیانت به سینمای ایران.
او در ادامه گفت: این مافیا که میگویند مافیای تهیه و توزیع حرف مُفت است. بخش قابل توجه مافیا در سینما توسط بازیگران اتفاق میافتد که برخی از برنامهریزها به صورت ناخودآگاه به این بازیگران کمک میکنند.
او با اشاره به شعر مولونا «پشت این پرده خبرهاست که ما بی خبریم» گفت: من دستیار یکی از فیلمهای حرفهای بودم، خیلی چیزها یاد گرفتم و از این تجربه باید پشت صحنه را مدیریت کرد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- تاکید شورایعالی تهیهکنندگان سینما بر اتحاد و یکپارچگی
- هم اندیشی نمایندگان شورای عالی تهیهکنندگان با هئیت رئیسه و مدیرعامل خانه سینما برگزار شد
- در جلسه با روسای صنوف خانه سینما مطرح شد؛ در ارشاد معتقدند سینما را احیا کردهاند/ انگار باید با برخی ژانرها خداحافظی کنیم
- بررسی مسائل مبرم سینما در نشست مشترک شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان
- حمایت ۲۶ صنف سینمایی برای علی دهکردی/ پاسخ مدیرعامل جدید خانه سینما
- ابوالحسن داوودی: تا اطلاع ثانوی خانه سینما نیازی به مدیرعامل جدید ندارد
- مرضیه برومند: من تنـدم اما تندرو نیستم
- مرضیه برومند از استعفایش میگوید؛ تناقصهای درونی خانه سینما/ خودداری سازمان سینمایی از پرداخت بودجه
- با اعلام هیات رییسه خانه سینما؛ استعفای مرضیه برومند پذیرفته شد
- آخرین تصمیمات خانه سینما در پی قتل داریوش مهرجویی و همسرش
- بیانیه خانه هنرمندان ایران، خانه موسیقی، خانه تئاتر، خانه سینما و انجمنهای هنرهای تجسمی در مورد بخش فرهنگ و هنر و رسانه لایحه برنامه هفتم توسعه
- بیانیه خانه سینما به مناسبت روز سینما/ سینما؛ آئینه واقعیت
- «ماندانا» بعد از ۲ ماه رفع پلمپ شد
- مشاور اقتصادی خانه سینما منصوب شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
آخرین ها
- «هیس» در فستیوال «روسکایا کلاسیکا» روی صحنه میرود
- کنایه کارگردان «آپاراتچی» به تبعات استفاده نکردن از تبلیغات ماهوارهای
- «گالیله» با ۳ اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- شب تئاتریها برای شمس لنگرودی
- معرفی یک کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
- «شهرک» به «کازابلانکا» رفت
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟